تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
به گفته‌ی یکی از طراحان ارشد شرکت ای ام دی، این کمپانی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک بروزرسانی جدیدی برای درایور کارت های گرافیک سری Radeon RX 6000 و قدیمی‌تر خود منتشر کند و نشان دهد که کاربران محصولات پیشین خود را فراموش نکرده است. در ادامه این خبر به بررسی گفته‌های اخیر یکی از معماران ارشد تیم سرخ می‌پردازیم.
درایور جدیدی برای کارت‌های گرافیک سری RX 6000 در راه است
به گزارش مردم فردا،طبق جدیدترین خبرها، امروز فرانک آزور (طراح ارشد بخش گیمینگ AMD) تأیید کرد که این شرکت قصد دارد درایور جدیدی را برای سری کارت های گرافیک Radeon 6000 و قدیمی‌تر در عرض 2 هفته آینده منتشر کند. 

آپدیت درایور کارت گرافیک Radeon RX 6000
همانطور که می‌دانید از زمان معرفی معماری جدید دسکتاپ RDNA3، تیم نرم افزاری AMD روی سری کارت های گرافیک Radeon RX 7000 تمرکز کرده است و به همین دلیل حدود دو ماه بود که خبری از بروزرسانی جدیدی برای کارت های گرافیک قدیمی‌تر نبود. برای مثال دو مدل کارت های گرافیک RX 7900 (XT و XTX) از اواخر نوامبر تاکنون چهار درایور متوالی دریافت کردند، در حالی که سری RX 6000 در این چند ماه هیچ بروزرسانی دریافت نکرده است.

از این رو اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود و تیم توسعه نرم افزاری ای ام دی با مشکلی مواجه نشود، AMD در دو هفته آینده درایور جدیدی را برای کارت های گرافیک قدیمی‌تر منتشر خواهد کرد. فرانک آزور در پاسخ به این سوال که آیا این یک درایور یکپارچه برای تمام کارت های گرافیک RDNA3 و RDNA2 خواهد بود یا خیر، فقط عنوان کرد که «هدف نهایی ای ام دی یک درایور یکپارچه است»، اما به صورت قاطع تایید نکرد که این آپدیت جدید برای تمام محصولات منتشر خواهد شد. 

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چرا کارت های گرافیک قدیمی‌تر از سری RX 7000 برای این مدت طولانی درایور جدیدی دریافت نکردند. به خصوص با توجه به اینکه این شرکت پیشرفت خود در زمینه توسعه نرم افزار و ارائه بروزرسانی را افتخار بزرگی می‌بیند. اگر به خاطر داشته باشید در سال 2021، AMD بروزرسانی‌های درایور بیشتری نسبت به NVIDIA برای کارت های گرافیک خود منتشر کرد و از همین امر را برای تبلیغ محصولات خود مورد استفاده قرار داد.

در حال حاضر کاربران کارت های گرافیک سری Radeon RX 6000 ای ام دی می‌توانند از درایور 22.11.2 استفاده کنند که نسخه WHQL است.
https://mardomefarda.ir/vdcdoo0f.yt09n6a22y.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما