تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۶
جالب است ۰
وزارت خارجه چین روابط با روسیه را پرشتاب اعلام و بر تقویت روابط همه جانبه با این کشور تاکید کرد.
چین روابط راهبردی با روسیه را پرشتاب اعلام کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از بلومبرگ، وزارت خارجه چین روز شنبه در اطلاعیه ای، روابط راهبردی چین با روسیه را پرشتاب ارزیابی و بر تقویت همکاری ها بین پکن و مسکو تاکید کرد.
وزارت خارجه چین با تایید دیدار «ما ژائوشو» دستیار وزیر خارجه این کشور از مسکو، زمان این دیدار را دوم و سوم فوریه اعلام کرد.
بیانیه وزارت خارجه چین از دیدار دستیار وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خبر داد و افزود: اعتماد متقابل بین دو کشور رو به گسترش است.
وزارت خارجه روسیه نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محور گفت وگوی «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و دستیار وزیر خارجه چین، همکاری‌های مسکو و پکن در سازمان ملل از جمله در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و برخی سازمان‌های تخصصی بوده است.
بر اساس این بیانیه، این دیپلمات های ارشد همچنین درباره تلاش‌های نمایندگان برخی کشورهای خاص برای تضعیف اعتبار سازمان ملل و فشار بر کشورهای مستقل گفت‌وگو کردند.
وزارت خارجه روسیه افزود که «ما» و «ورشینین» بر آمادگی خود برای حفظ همکاری ها و تقویت نقش محوری سازمان ملل در امور جهانی و دفاع از منشور ملل متحد تاکید کردیم.
https://mardomefarda.ir/vdcir5az.t1aqq2bcct.html
منبع : ایرنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین