تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
جالب است ۰
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: روسیه نیروهای خود را متمرکز می‌کند تا از اوکراین و اروپا انتقام بگیرد.
زلنسکی: روسیه قصد دارد از اوکراین و اروپا انتقام بگیرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ولودیمر زلنسکی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، روسیه را متهم کرد که نیروهای مسلح خود را برای انتقام گرفتن از اوکراین و اروپا به دلیل حمایت از کی‌یف در برابر تهاجم روسیه آماده می‌کند.
وی گفت: روسیه در حال تمرکز نیروهای خود است، همه ما این را می دانیم. او نه تنها از اوکراین بلکه از اروپای آزاد نیز می‌خواهد انتقام بگیرد.
در این دیدار رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد: قصد داریم دهمین بسته تحریمی اروپا علیه مسکو را تا ۲۴ فوریه یعنی دقیقا یک سال پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین اجرا کنیم.
فون در لاین با تخمین اینکه تعیین سقف قیمت نفت روسیه روزانه حدود ۱۶۰ میلیون یورو برای مسکو هزینه دارد، مدعی شد که تحریم‌های موجود اقتصاد روسیه را تخریب می‌کند.
رئیس کمیسیون اروپا ضمن اطمینان بخشی به کی‌یف از حمایت کامل این اتحادیه، افزود: اتحادیه اروپا از اقدامات ضد فساد اتخاذ شده توسط اوکراین اطمینان گرفته است.
فون در لاین از تلاش‌های اخیر اوکراین برای مبارزه با فساد در این کشور در بحبوحه جنگ و عضویت آتی آن در اتحادیه اروپا، استقبال کرد.
وی گفت: از اینکه سازمان‌های ضد فساد اوکراین را در حالت آماده‌باش می‌بینم و به سرعت موارد فساد را شناسایی می‌کنند، اطمینان دارم. این مبارزه نتایج ملموسی دارد.
رئیس کمیسیون اروپا در آستانه ورود به اوکراین نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خوشحالم که به کی‌یف برگشتم. چهارمین بار از زمان تهاجم روسیه. ما اینجا با هم هستیم تا نشان دهیم که اتحادیه اروپا قاطعانه در کنار اوکراین ایستاده است.
https://mardomefarda.ir/vdcewe8z.jh8pwi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین