تاریخ انتشار :شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که با وجود انتقادها و برای خاتمه جنگ اوکراین به «گفتگو با روسیه» ادامه خواهد داد.
تاکید مکرون بر تداوم گفتگو با روسیه
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری «فرانس ۲۴»، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در مراسمی که در کاخ الیزه به مناسبت آغاز سال نو چینی برگزار شد، از اراده خود برای ادامه گفت‌وگو با روسیه با وجود انتقادهایی که برمی‌انگیزد، خبر داد و از چین نیز خواست تا علیه «جنگ امپریالیستی» اوکراین، اعلام موضع کند.

مکرون که از معدود رهبران کشورهای غربی است که راه تماس خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را حفظ کرده است، ادامه داد: زمانی، برخی مرا به دلیل گفت‌وگو با روسیه سرزنش کردند اما من به صحبت کردن با مسکو ادامه می‌دهم.

وی عنوان کرد: کشورهای ما، صرف نظر از دوستانی و اتحادهایی که می‌توانند از آن برخوردار باشند، موقعیتی دارند که باید حفظ شود و این، رعایت حاکمیت و تمامیت ارضی است.

پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از بارها انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو از گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده اش به یک سالگی نزدیک می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcenx8z.jh8p7i9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین