تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
جالب است ۰
یک عضو بلندپایه مجلس اوکراین روز چهارشنبه با درخواست از آمریکا برای همبستگی کامل در برابر حمله روسیه، از واشنگتن خواست برای جلوگیری از ادامه خرید انرژی هند و چین از روسیه، تحریم های ثانویه بر آنها اعمال کند.
کی‌یف خواستار جلوگیری از معاملات انرژی روسیه با هند و چین شد
به گزارش مردم فردا،به گزارش خبرگزاری فرانسه پرس؛ اولکساندر مرژکو رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اوکراین در انجمن خبرنگاران وزارت امور خارجه آمریکا، افزود: با توجه به خودداری پکن تاکنون از کمک نظامی به مسکو، در اوکراین با این انتقاد روبروست که موضع سخت تر در برابر خرید نفت، ممکن است چین را به سوی افزایش حمایت از روسیه براند.
به گفته مرژکو؛ این مشکل نیست و چین از اوکراین نمی ترسد، بلکه از تحریم های آمریکا می هراسد.
روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به نقل از ارزیابی منابع اطلاعاتی کی یف نوشته است که شمار کنونی نیروهای روسیه در اوکراین از ۳۲۰ تن فراتر رفته که نزدیک به ۲ برابر تعداد نظامیان مسکو در ابتدای عملیات ویژه نظامی است.
مقام های غرب و تحلیل گران نظامی همچنین گفته اند که مسکو اکنون میان ۱۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نظامی ذخیره دارد که یا دوره های آموزشی می گذرانند و یا در پایگاه هایی در داخل روسیه برای پیوستن به نبرد در هر زمانی، در آماده باش هستند.
آمریکا قصد دارد یک بسته جدید نظامی به ارزش ۲ میلیارد دلار به اوکراین ارائه دهد که احتمال می‌رود شامل بمب‌های هوشمند با بُرد بالا باشد و آمریکا روز جمعه آن را بصورت رسمی اعلام کند.
آمریکا و آلمان به تازگی برای انتقال تانک به اوکراین به توافق رسیدند. آمریکا قرار است تانک آبرامز و آلمان نیز تانک لئوپارد ۲ به اوکراین می‌دهند. آلمان همچنین به کشورهایی که تانک‌های ساخت این کشور را در اختیار دارند اجازه می‌دهد که آنها را به اوکراین بفرستند.
روس‌ها و مخالفان حمایت نظامی غرب از اوکراین همواره هشدار داده‌اند که انتقال تسلیحات به آن کشور صرفا به تداوم جنگ و وخامت اوضاع منجر می‌شود. اما ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شد که ارسال سلاح به اوکراین زمینه را برای صلح فراهم می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcfmjdy.w6dv0agiiw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین