تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
سامسونگ اخیرا از جدیدترین پنل اولد خود موسوم به E6 Super AMOLED برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. این پنل از حداکثر روشنایی 2000 نیتی برخوردار بوده و پیش‌تر در گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اپل مورد استفاده قرار گرفته است.
پرچم‌دار شیائومی با نمایشگر شرکت سامسونگ رکورد شکنی کرد!
به گزارش مردم فردا،اکنون شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز استفاده از این پنل را آغاز کرده‌اند و در همین راستا به‌نظر می‌رسد که آخرین گوشی پرچم‌دار شیائومی، رکورد روشنایی نمایشگر در بخش تولیدات اندرویدی را شکسته است.

بر اساس تصویری که توسط شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر و از طریق یک افشاگر با شناسه Ice Universe به اشتراک گذاشته شده است؛ حداکثر میزان روشنایی نمایشگر شیائومی 13 پرو برابر با 1900 نیت است. همچنین میزان روشنایی تمام‌صفحه نیز برابر با 1200 نیت است. علیرغم چنین سطوح بالایی از روشنایی نمایشگر، شیائومی ادعا کرده که طول عمر باتری گوشی در مقایسه با مدل سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است. با این‌حال چنین دستاوردی احتمالا مدیون به‌کارگیری نمایشگر جدید و یک تراشه با مصرف انرژی پایین‌تر است.

 
اگرچه این پنل توسط سامسونگ دیسپلی تولید شده است؛ اما شایعات نشان می‌دهند که کسب‌وکار موبایلی سامسونگ موسوم به Samsung MX در گوشی‌های سری گلکسی S23 خود از پنل‌های E6 AMOLED استفاده نکرده است. بر اساس گزارش‌ها حداکثر میزان روشنایی نمایشگر برای پنل‌های اولد به‌کارگیری شده در گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا برابر با 1750 نیت خواهد بود. در صورت صحت این ادعا، گوشی‌های سامسونگ برای نخستین بار از وجود روشن‌ترین نمایشگر بازار گوشی‌های اندرویدی محروم خواهند شد.

سایر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل اندرویدی از جمله iQOO، ویوو و اوپو نیز برای جدیدترین مدل‌های اندرویدی پرچم‌دار و رده بالا خود از پنل‌های E6 OLED ساخت سامسونگ استفاده کرده‌اند. این پنل پیشرفته از یک ماده اولیه کاملا جدید بهره گرفته است؛ پدیده‌ای که بهبود میزان روشنایی نمایشگر و در عین‌حال کاهش میزان مصرف انرژی را به‌دنبال داشته است.
https://mardomefarda.ir/vdcfe0dy.w6dvxagiiw.html
منبع : آی تی رسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین