تاریخ انتشار :شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد، با همتای ترکیه‌ای خود «قرارداد غلات» به منظور شامل شدن بنادر دیگر اوکراین را بررسی کرده است.
زلنسکی: با اردوغان گسترش «قرارداد غلات» را بررسی کردم
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه آر تی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در روز جمعه گفت: ما لزوم ادامه طرح غلات و امکان گسترش دایره جغرافیایی آن را بررسی کردیم تا شامل بنادر دیگر اوکراین نیز شود.

اردوغان منتقد احتکار ۴۴ درصد غلات بارگیری شده از گذرگاه انسانی است که روسیه آن را باز کرده است.

قابل ذکر است، قرارداد مذکور مربوط به صادرات غلات و تولیدات کشاورزی اوکراین از طریق دریای سیاه است که بین روسیه، سازمان ملل، ترکیه و اوکراین در ژوئیه گذشته منعقد شد. براساس این توافقنامه اوکراین غلات خود را از طریق بنادر اودسا و چرنومورسک و یوژنی صادر می‌کند.

در این توافقنامه همچنین لغو محدودیت‌های صادرات تولیدات کشاورزی و سیمان روسیه مطرح شده که سازمان ملل گفته همچنان برای لغو این محدودیت‌ها تلاش می‌کند.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد، روسای جمهوری ترکیه و اوکراین طی تماس تلفنی درباره تحولات مرتبط با جنگ روسیه-اوکراین گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این گفت‌وگوی تلفنی تحولات جنگ روسیه و اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

اردوغان در ادامه سانحه سقوط هلی‌کوپتر در اوکراین طی روز چهارشنبه را به زلنسکی تسلیت گفت.

وی بار دیگر تاکید کرد که آنکارا آماده است تا در برقراری صلح پایدار بین روسیه و اوکراین مشارکت دیپلماتیک قوی داشته باشد و به عنوان میانجی در این روند عمل کند.
https://mardomefarda.ir/vdcjhvev.uqemtzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین