تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مبادله بالقوه محکومان بین آمریکا و روسیه همچنان اولویت واشنگتن است.
واشنگتن: مبادله محکومان با روسیه همچنان اولویت آمریکاست
به گزارش مردم فردا،«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تبادل محکومان و زندانیان بین روسیه و ایالات متحده همچنان یک اولویت برای دولت فعلی واشنگتن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا وزارت امور خارجه اطلاعات جدیدی در مورد تبادل احتمالی آتی بازداشت شدگان بین روسیه و ایالات متحده دارد، افزود: «البته ما قرار نیست جزئیاتی را در رابطه با آن تعاملات ارائه کنیم. اما این همچنان اولویت اصلی است.»

پیشتر وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در 8 دسامبر اعلام کرده بود که ویکتور بوت، شهروند روس که به اتهام قاچاق اسلحه در زندانی در آمریکا در حال گذراندن دوران محکومیت خود بود، با بریتنی گرینر بسکتبالیست آمریکایی مبادله شده است. خبرگزاری «اینترفکس» در این ارتباط گزارش داد که "ویکتور بوت" شهروند روس که در ایالات متحده دوران محکومیت خود را می‌گذراند، با یک بسکتبالیست زن آمریکایی به نام "بریتنی گرینر"، محکوم شده در روسیه، مبادله شد.

در بیانیه منتشره در این رابطه در وزارتخانه یاد شده آمده بود: طرف روسی مدت‌هاست در حال مذاکره با ایالات متحده برای آزادی ویکتور بوت بوده ، ولی واشنگتن قاطعانه از گفتگو در مورد گنجاندن این تبعه روس در طرح مبادله زندانیان بین دو کشور خودداری می‌کرد. با این وجود، مقامات مسکو فعالانه به کار برای نجات این هموطن ادامه دادند." وزارت امور خارجه روسیه افزود: "در نتیجه تلاش‌های انجام شده، امکان توافق با طرف آمریکایی برای سازماندهی تبادل ویکتور بوت با بریتنی گرینر فراهم شد و بالاخره این شهروند روس به میهن بازگردانده شد."

همچنین در 27 آوریل 2022، وزارت خارجه روسیه گزارش داده بود که خلبان سابق کنستانتین یاروشنکو با یک شهروند آمریکایی مبادله شده است. این تبعه روس در 28 می 2010 در لیبریا دستگیر شد. افسران اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) ادعا کردند که خلبان با قصد جنایتکارانه حمل محموله بزرگ کوکائین دستگیر شده است. او بعداً به ایالات متحده فرستاده شد، جایی که در 7 سپتامبر 2011 به 20 سال زندان محکوم شد. یاروشنکو اقرار به بیگناهی کرد و اصرار داشت که او را متهم کرده اند.
https://mardomefarda.ir/vdcdkf0f.yt09f6a22y.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین