تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۴
جالب است ۰
معاون صدراعظم آلمان از احتمال ارسال تانک‌های سنگین لئوپارد به کی‌یف برای نبرد علیه روسیه خبر داد.
تدارکات آلمان برای ارسال تانک به اوکراین
به گزارش مردم فردا،پس از آن‌که هفته گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم برای افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین برای مقابله با روسیه، «رابرت هابک» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان نیز امروز (سه‌شنبه) از تدارکات برلین برای ارسال تانک‌‌های «لئوپارد» به کی‌یف برای نبرد با مسکو خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، هفته گذشته آلمان از تحویل 40 خودروی جنگی پیاده‌نظام «ماردر» و یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا به کی‌یف خبر داد.

با این حال دولت اولاف شولتز تحت فشار اوکراین و برخی سیاستمداران آلمانی و اروپایی قرار گرفته تا تانک‌های لئوپارد را به بسته کمک‌های نظامی به کی‌یف بیافزاید.

این مقام آلمانی در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که دولت اوکراین بارها از برلین کرده تا تانک‌های سنگین «لئوپارد ۲» به این کشور بدهد.

وی در مصاحبه روز یکشنبه خود با شبکه «آ آر د 1» گفت که احتمالاً‌ تحت فشارهای بیرونی مجبور به ارائه این تانک‌ها به کی‌یف شود.

با این حال، رئیس‌ کمیته امور دفاعی پارلمان آلمان نیز اخیراً‌ در این زمینه گفته است: «استدلال صدراعظم آلمان بر این اساس بوده که ما نباید به تنهایی عمل کنیم ولی با توجه به تصمیم فرانسه (برای ارسال سلاح به اوکراین) شولتز باید بپذیرد که زمان ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر فرارسیده است».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه گذشته، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcjhoev.uqeiazsffu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین