تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
یک رسانه آلمانی با اشاره به نشست اخیر مشاوران سیاسی و مشاوران امنیت ملی برخی کشورها در کپنهاگ که به درخواست ولودیمیر زلنسکی برگزار شد، ادعا کرد که مذاکرات صلح اوکراین احتمالا اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.
رسانه آلمانی: مذاکرات صلح اوکراین در ماه ژوئیه آغاز می‌شود
به گزارش مردم فردا،تلویزیون آلمانی ARD گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست کپنهاگ در بین دیگر اعضای شرکت‌کننده حضور داشت. هدف از برگزاری این نشست آن بود که از کشورهایی نظیر چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی که موضع خنثی نسبت به حمله روسیه به اوکراین دارند، بخواهند تا از دولت کی‌یف حمایت کنند.
این رسانه آلمانی، چنین نشستی را در کپنهاگ "قدمی اصلی" برای مذاکرات صلح واقعی دانست و افزود که مذاکرات صلح اوکراین می‌تواند اوایل ماه ژوئیه برگزار شود.

روز شنبه نشستی متشکل از مشاوران سیاسی و مشاوران امنیت ملی کشورهای مختلف از جمله سه عضو گروه بریکس و ایالات متحده در کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد و طی آن مقامات درباره اصول کلیدی رسیدن به صلح در اوکراین رایزنی کردند؛ هیئت اوکراینی در این نشست خواستار میزبانی یک نشست جهانی صلح شد.
نمایندگان برزیل، انگلیس، دانمارک، اتحادیه اروپا، ایتالیا، هند، کانادا، آلمان، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، آمریکا، ترکیه، فرانسه و ژاپن در این نشست کپنهاگ که روز شنبه به ابتکار و درخواست کی‌یف برگزار شد، شرکت کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcgux9q.ak9y74prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین