تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
سری گلکسی S23 به عنوان پرچمداران بعدی سامسونگ قرار است تغییرات معناداری به همراه داشته باشد و تا به امروز درباره آن‌ها اطلاعات مختلفی درز کرده است. بر اساس جدیدترین گزارش‌های دریافتی، سیستم خنک کننده گلکسی S23 مشکلات گرمایشی آن را برطرف خواهد کرد.
سیستم خنک کننده گلکسی S23 مشکلات گرمایشی آن را برطرف خواهد کرد؟
به گزارش مردم فردا،سیستم خنک کننده گلکسی S23، گرمای دستگاه را به خوبی مدیریت خواهد کرد
با توجه به گزارش Android Headlines، تست اخیر Geekbench برای Galaxy S23 Ultra امتیاز چند هسته‌ای ۵۱۷۹ را به دست آورده است که در نهایت از مرز ۵۰۰۰ عبور می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد هر مشکل گرمایشی که ممکن است سامسونگ را مجبور به کاهش سرعت پردازنده کند، احتمالا برطرف شده است. یکی از افشاگران توییتر به نام احمد کوایدر (@AhmedQwaider888) می‌گوید که مدل گلکسی S23 دارای سیستم خنک کننده بهبود یافته ای است که ۱.۶ برابر بهتر از سیستم خنک کننده گلکسی S22 است. همچنین این بهبود برای گلکسی S23 پلاس ۲.۸ برابر بهتر از سیستم خنک کننده در گلکسی S22 پلاس خواهد بود. این سیستم خنک کننده جدید برای گلکسی S23 اولترا نیز ۲.۳ برابر بهتر از سیستم خنک کننده گلکسی S22 اولترا است.

تراشه جدید و سیستم خنک کننده بهبود یافته سری گلکسی S23، از داغ شدن بیش از حد این دستگاه‌ها جلوگیری خواهد کرد. نکته اصلی این است که در مواقع استفاده زیاد، سیستم‌های خنک کننده بهبود یافته در سری گلکسی S23 قادر خواهد بود بدون نیاز به کاهش توان پردازنده، از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کند. با این حال برای برخی سوال است که پس از اعمال همه این موارد، اگر این تراشه‌ها به هر حال مجبور به مهار گرما شوند، اورکلاک کردن تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در این گوشی‌های پرچمدار چه فایده‌ای دارد؟

این افشاگر می‌گوید که به لطف سیستم خنک کننده بهبود یافته و تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲، عمر باتری در مدل‌های گلکسی S23 بهبود یافته و گرمای کمتری تولید خواهد شد. وی همچنین می‌گوید که عملکرد CPU در مقایسه با تراشه اسنپدراکون ۸ نسل ۱ استفاده شده در سری Galaxy S22 تا ۳۶ درصد افزایش خواهد داشت و عملکرد بخش گرافیکی (GPU) نیز ۴۸ درصد افزایش می‌یابد. در همین حال عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) نیز ۶۰ نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است تا برای استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI)، یک تراشه ایده‌آل در دسترس داشته باشید.

شایعه شده است که سری Galaxy S23 با رابط کاربری One UI 5.1 (از پیش نصب شده) همراه خواهد شد. این رابط کاربری دارای ویژگی‌های جدیدتر اندروید ۱۳ خواهد بود که توسط گوگل با انتشار آپدیت سه ماهه اندروید ۱۳ منتشر شده است. رابط کاربری One UI به گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی کاربران به عناصر روی صفحه را که معمولا دور از دسترس آنان است (در یک گوشی‌های دارای صفحه نمایش بزرگ) آسان‌تر می‌کند. این کار با نگه داشتن بیشتر عناصر نزدیک به پایین نمایشگر انجام می‌شود.

ممکن است به یاد داشته باشید که افشاگر دنیای تکنولوژی، یعنی Ice Universe، مدتی قبل به این نکته اشاره کرده بود که امتیازات پایین Geekbench برای سری گلکسی S23 نشان می‌دهد که چیزی در تراشه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که مدل‌های Galaxy S23 به آن مجهز خواهند شد، اشتباه است. Geekbench یک عملیات تست معیار است که برای اندازه‌گیری و مقایسه واحد پردازش مرکزی روی چیپ‌ست‌هایی که تلفن‌های هوشمند را تامین می‌کنند استفاده می‌شود. بنابراین ممکن است این دستگاه با انواع مختلفی از پردازنده‌های دیگر دستگاه‌ها نیز کار کند.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، همانطور که حدود ۱۰ روز پیش گفته شد، امتیاز Geekbench تک هسته‌ای Galaxy S23 با امتیازات تک هسته‌ای که توسط سایر گوشی‌ها با استفاده از یک تراشه مشابه کسب شده بود، مطابقت داشت. اما امتیازات چند هسته‌ای این دستگاه، به اندازه‌ای نبود که عجیب باشد، با توجه به اینکه هسته X-3 با توان عملکرد بالا در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده، باید امتیاز Geekbench بیشتری نسبت به سایر مدل‌هایی که نسخه معمولی تراشه را اجرا می‌کنند، ایجاد کند، شک و شبهه زیادی پیرامون آن ایجاد شد.

تست‌های قبلی Geekbench نشان می‌دهد که سامسونگ توان پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را برای سری S23 کاهش می‌دهد. از آنجایی که هیچ یک از تست‌های چند هسته‌ای Geekbench برای سری گلکسی S23 به امتیاز ۵۰۰۰ نرسیده است (چیزی که سایر دستگاه‌های دارای همین تراشه اسنپدراگون به آن رسیده بودند) این نگرانی به وجود آمد که احتمالا سامسونگ قدرت تراشه سری S23 گلکسی را کاهش خواهد داد. گویا این کاری است که در صورت داغ شدن بیش از حد چیپست انجام می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdchq-nz.23nmwdftt2.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما