تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
جالب است ۰
دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود برقرار کرد.
در گفتگو با زلنسکی؛ بایدن به تقویت دفاع هوایی اوکراین متعهد شد
به گزارش مردم فردا،راشا تودی به نقل از دفتر کاخ سفید اعلام کرد: در حالیکه روسیه به حملات خود علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین ادامه می‌دهد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی بر حمایت مستمر کشورش از اوکراین تاکید کرد.
بایدن و زلنسکی قبل از اجلاس آتی گروه هفت با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کرده‌اند. دو طرف "چارچوب صلح شامل ۱۰ گام" و نیز افزایش همکاری نظامی و امنیت انرژی در اوکراین را بررسی کردند.
بایدن متعهد شد که تلاش‌ها برای تقویت دفاع هوایی اوکراین را در اولویت قرار دهد. بر اساس گزارش کاخ سفید، بایدن همچنین از اعلام آمادگی زلنسکی برای صلح عادلانه بر اساس اصول اساسی مندرج در منشور سازمان ملل متحد" استقبال کرد.
پیشتر سفیر آمریکا در اوکراین گفته بود، آمریکا و کشورهای گروه هفت از طرح صلح پیشنهادی رئیس‌جمهوری اوکراین حمایت می‌کنند.
بایدن به واسطه کمک‌های نظامی، اولویت را روی تلاش‌های مربوط به تقویت دفاع هوایی اوکراین گذاشته است، از جمله اینکه ۹ دسامبر بسته کمک‌های نظامی به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار شامل مهمات و تجهیزات اضافی را اعلام کرد که سیستم‌هایی برای مقابله با پهپادهای روسیه را دربرمی‌گرفت.
بایدن به بیانیه ۲۹ نوامبر مبنی بر تقدیم ۵۳ میلیون دلار برای حمایت از زیرساخت‌های انرژی جهت تقویت ادامه فعالیت شبکه برق اوکراین در پی حملات روسیه اشاره کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر تعهد کشورش به ادامه حمایت‌های نظامی، اقتصادی و انسانی از اوکراین و نیز بازخواست روسیه به دلیل آنچه "جرایم جنگی" خواند و مجبور کردن روسیه به پرداخت هزینه به دلیل این جنگ تاکید کرد.
زلنسکی به نوبه خود از بایدن به خاطر "کمک های دفاعی و مالی بی سابقه" او تشکر کرد و گفت: من از کمک های دفاعی و مالی بی سابقه‌ای که ایالات متحده آمریکا به اوکراین ارائه می کند متشکرم. این نه تنها به موفقیت در میدان جنگ کمک می کند، بلکه از ثبات اقتصاد اوکراین نیز حمایت می‌کند. ما همچنین از کمکی که ایالات متحده برای بازسازی سیستم انرژی اوکراین ارائه می‌کند، قدردانی می کنیم.
زلنسکی افزود: حملات موشکی روسیه منجر به نابودی حدود 50 درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین شده است.
زلنسکی گفت: بسیار خوشحالم زیرا در این تماس احساس کردم "چارچوب صلح" ما با رویکرد مثبتی روبه‌رو است. این باعث خوش‌بینی و امیدواری است. هر چقدر بندهای این چارچوب سریع‌تر اجرا شوند به همان میزان تضمین‌های امنیتی به اوکراین و هر فرد در اروپا قوی‌تر می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjhvev.uqeixzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین