تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
جالب است ۰
رئیس گروه مالیاتی وزارت اقتصاد گفت: در اقلام مخارج مالیاتی یا به عبارتی مالیات از دست رفته عمده‌ترین موضوع مالیات سود سپرده بانکی است.
بررسی آثار دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی
به گزارش مردم فردا،حذف معافیت مالیات بر سود سپرده‌های بانکی، از جمله موضوعات پرحاشیه فضای سیاست گذاری اقتصادی کشور در سال‌های اخیر است.
برخی معتقدند وضع مالیات بر سود سپرده‌های بانکی با وجود تورم بالا عادلانه نیست و در واقع نرخ بهره حقیقی منفی است و سرمایه سپرده گذاران در حال آب شدن است.
از سوی دیگر برخی اقتصاددانان معتقدند این معافیت تبعیض آمیز و غیرعادلانه است و موجب کاهش تمایل صاحبان سرمایه به هدایت منابع مالی به سمت تولید است. آن‌ها آثار نرخ تورم و نرخ بهره حقیقی منفی را متوجه تولید نیز می دانند و این در حالی اتفاق می‌افتد که سود سپرده‌های بانکی بدون تحمل ریسک بوده و سود حاصل از تولید متوجه ریسک‌های فراوانی است.
در جریان دومین نشست تخصصی همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان کلی «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» و با موضوع «الزامات و آثار مالیات بر سود سپرده‌های بانکی» به بحث پیرامون مالیات بر سود سپرده‌های بانکی پرداخته شد.
اندیشمندان و مسئولان حاضر در این نشست پیرامون نکات مبنایی و اجرایی این مالیات به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در نهایت بر لزوم وضع این مالیات در کنار مالیات‌های دیگری همچون مالیات بر عایدی سرمایه و حفظ ملاحظات اجرایی تاکید کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcguq9q.ak9nw4prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین