تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳
جالب است ۰
در لایحه بودجه ۱۴۰۱، درآمد مالیاتی دولت ۵۲۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این در حالی است که درآمد مالیاتی دولت در سال 1400معادل 325 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود.
پیش بینی رشد 62 درصدی درآمد مالیاتی در سال 1401
به گزارش مردم فردا،پیش بینی رشد 62 درصدی درآمد مالیاتی
در قانون بودجه سال 1401 پیش بینی شده است 62 درصد درآمد مالیاتی بیشتری توسط دولت کسب شود. این یعنی، دولت در بودجه سال آینده روی دریافت مالیات حساب ویژه باز کرده است. با توجه به اینکه درآمد 8 ماهه مالیاتی امسال دولت 198 هزار میلیارد تومان بوده است و در سال آینده تبصره های دریافت مالیاتی افزایش پیدا کرده است؛ انتظار می‌رود دولت بتواند  بخش عمده ای از درآمد پیش بینی شده مالیاتی را در سال 1401 محقق کند.
درآمد ۳۸۲ هزار میلیارد تومانی از محل فروش نفت
در لایحه پیشنهادی دولت، فروش نفت خام و میعانات گازی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه پیش بینی شده است  که با احتساب هر بشکه ۶۰ دلار و هر دلار ۲۳ هزار تومان، مجموعاً ۳۸۲ هزار میلیارد تومان درآمد به دست خواهد آمد.
کارشناسان اقتصادی معتقدند که با توجه به بحران انرژی در دنیا، میزان ذخایر نفت آمریکا، تصمیمات اوپک، بازگشت به اقتصاد پسا کرونا و افزایش تورم جهانی قیمت نفت در سال 2022 بین 55 تا 85  دلار در نوسان باشد.
کاهش درآمد دولت از محل فروش اوراق مالی اسلامی
دولت پیش‌بینی کرده است که ۸۸ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری اوراق درآمدکسب کند در حالی که در قانون بودجه سال 1400 انتشار اوراق مالی اسلامی 132 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. به عبارتی 33 درصد درآمد مالیاتی کمتری از این محل توسط دولت کسب خواهد شد. این سیاست دولت می‌تواند رشد افسار گسیخته تورم را کنترل کند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.t9qrak9wupr4a.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین