تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۷
جالب است ۰
دو جنبش فتح و حماس از تلاش‌های خود برای برگزاری نشست جدیدی با حضور گروه‌های فلسطینی در الجزایر جهت تکمیل توافق انجام شده در ماه اکتبر خبر دادند.
نشست قریب‌الوقوع گروه‌های فلسطینی در الجزایر برای برقراری آشتی
به گزارش مردم فردا،حسین حمایل، سخنگوی جنبش فتح به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: کارها برای برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در الجزایر جهت تکمیل توافق ماه اکتبر در دست انجام هستند.

حمایل در ادامه بر پایبندی جنبش فتح به تمامی بندهای امضا شده در بیانیه الجزایر تاکید کرد.

همچنین خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانسی در غزه تاکید کرد: الجزایر برگزاری نشستی در نیمه اول ماه جاری میلادی جهت برداشتن گام‌هایی در مسیر اجرای بیانیه الجزایر را خواستار شد.

این مسؤول حماس تاکید کرد: وضعیت ملی ما به یک رهبری فراگیر فلسطینی نیاز دارد که رویکرد ما در سازمان آزادی‌بخش را در صورت سازماندهی دوباره و توسعه از طریق انتخابات یا توافق داخلی دربرگیرد و به این ترتیب نماینده همه باشد.

الحیه در ادامه بر نیاز به یک رویکرد فلسطینی که قادر به تحقق طرح بازگشت، آزادسازی و رهبری آن باشد، تاکید کرد و گفت: تمامی گروه‌های فلسطینی در میهن شریک هستند و منحصر به یک گروه نیست.

گروه‌های فلسطینی ۱۳ اکتبر بیانیه پایانی نشست الجزایر درباره آشتی و پایان اختلافات مستمر چند ساله را امضا کردند.

فلسطین از تابستان سال ۲۰۰۷ با مشکل شکاف سیاسی و جغرافیایی روبه‌رو است، به این شکل که جنبش حماس کنترل نوار غزه را در دست داشته و همزمان کرانه باختری تحت مدیریت دولتی است که جنبش فتح تشکیل داد.
https://mardomefarda.ir/vdcba9b8.rhbaapiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین