تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۵
جالب است ۰
صدراعظم آلمان اعلام کرد که صلح در اروپا به احیای توافقنامه‌های امنیتی پس از جنگ سرد با روسیه بستگی دارد. شولتس علی‌رغم تمایل ظاهری خود برای همکاری با مسکو در آینده، بازگشت به "مشارکت" گذشته را رد کرد.
شولتس توافق‌های پیش از جنگ با روسیه را می‌خواهد
به گزارش مردم فردا،به نقل از وب‌سایت روزنامه تایمز، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در نشست امنیتی برلین گفت: ما باید به توافق‌هایی که در دهه‌های گذشته داشتیم و اساس صلح و نظم امنیتی در اروپا بود، بازگردیم.

صدراعظم آلمان توضیح داد که در برلین "تمایلی" برای بحث در مورد معاهدات کنترل تسلیحات و استقرار موشک با مسکو وجود دارد، اما ایجاد این "نظم صلح" بستگی به این دارد که روسیه یک سری امتیازات مهم بدهد.

از مهم‌ترین توافق‌ها این است که "هیچ تجاوزی از سوی ناتو صورت نگیرد". مسکو از دهه ۱۹۹۰ استدلال می‌کند که گسترش ناتو به سمت شرق امنیت روسیه را تهدید می‌کند و عضویت اوکراین در این ائتلاف که کی‌یف اصرار دارد اتفاق بیفتد و ناتو آن را رد نکرده، یک "تهدید وجودی" برای روسیه است.

شولتس همچنین اعلام کرد که آلمان "تا هر زمان که طول بکشد از اوکراین حمایت خواهد کرد". این عبارتی است که رهبران ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو بارها در اشاره به ارسال تسلیحات چند میلیارد دلاری خود به کی‌یف از آن استفاده کرده‌اند.

صدراعظم آلمان اذعان کرد که آلمان به احتمال زیاد هرگز به "مشارکت قوی" که قبل از درگیری در اوکراین با روسیه داشت، باز نخواهد گشت. این مشارکت -که در آن صنعت آلمان با کمک گاز ارزان قیمت روسیه به تسلط در سراسر اروپا دست یافت- ابتدا با حمایت برلین از رژیم تحریم‌های ضد روسیه از سوی اتحادیه اروپا و سپس با تخریب خط لوله‌های نورد استریم که مانع از بازگشت به وضعیت قبل از جنگ اوکراین می‌شود، از بین رفت.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس ماه گذشته با استناد به اتکای اقتصادی آلمان به روسیه، ادعا کرد که وقتی مسکو نیروهای خود را در فوریه به اوکراین فرستاد، دولت آلمان بر این باور بود که "بهتر است همه چیز به سرعت تمام شده و اوکراین تسلیم شود." گرچه برلین ادعای جانسون را "کاملا بیهوده" دانسته است، اما آلمان در حال حاضر هزینه سنگینی را برای کنار گذاشتن شراکت خود با روسیه می‌پردازد.

بیکاری و هزینه‌های انرژی افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آلمان در سال آینده وارد رکود شود. شولتس روز چهارشنبه گفت که با بازگشت فوری به روابط پیش از جنگ روسیه، حمایت مستمر اتحادیه اروپا از اوکراین "به معنای انطباق‌های بزرگ برای همه ما در اروپا خواهد بود."
https://mardomefarda.ir/vdcaoan6.49nyo15kk4.html
منبع : ایسنا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین