تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
جالب است ۰
صدراعظم آلمان گفته که اگر چین در جنگ اوکراین مداخله کند و کمک نظامی به روسیه بدهد با تحریم روبرو خواهد شد.
هشدار شولتس به چین
به گزارش مردم فردا،اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در جریان سفرش به واشنگتن و دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: اگر چین به روسیه کمک کند با پیامدهای آن روبرو می‌شود.
این اظهارات از سوی صدراعظم آلمان در حالی مطرح شده که مقام‌های اروپایی می‌گویند هنوز نشانه‌ای دال بر کمک نظامی پکن به مسکو یافت نشده است.
پکن با موجی از اتهامات از سوی مقام‌های غربی و رسانه‌ها در هفته‌های اخیر درباره آمادگی برای ارسال سلاح و کمک نظامی به روسیه روبرو شده است که البته آنها را رد می‌کند.
لی کچیانگ، نخست وزیر چین روز یکشنبه بدون اشاره به درگیری اوکراین و روسیه گفته بود: پکن همچنان به یک سیاست خارجی مستقل در صلح پایبند می‌ماند.
شولتس همچنین گفت، کشورهای غربی آماده ارائه تضمین‌های امنیتی به کی‌یف پس از پایان جنگ هستند و ادامه داد: کشورهای غربی مخالف ورود اوکراین به اتحادیه اروپا نیستند اما دولت این کشور باید یکسری از الزامات را برای این کار رعایت کند.
وال استریت ژورنال فوریه سال جاری میلادی گزارش کرده بود که آلمان، فرانسه و انگلیس به دنبال امضای توافقی دفاعی بین اوکراین و ناتو پس از پایان جنگ هستند.
بر اساس این توافق، مقام‌های دولت اوکراین دسترسی بیشتری به تجهیزات پیشرفته نظامی، تسلیحات و مهمات خواهند داشت.
فون درلاین نیز کم و بیش اذعان داشت: ما هیچ شواهدی تاکنون پیدا نکرده‌ایم اما هشدار می‌دهیم که غرب همچنان محتاط است و ناظر بر اقدامات چین.
وی همچنین از بیان اینکه اتحادیه اروپا، چین را تحریم می‌کند، امتناع کرد.
چین بارها این اتهامات را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور اخیرا گفته بود که واشنگتن اطلاعات نادرست درباره تسلیحات منتشر می‌کند و بی هیچ دلیلی، کارخانجات چینی را تحریم کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcb98b8.rhbzapiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین