تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰
جالب است ۰
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد: مصرف روزانه یک وعده سبزیجات برگی و تیره رنگ می‌تواند روند تحلیل رفتن حافظه را کند سازد.
توصیه‌ای برای کند ساختن روند تحلیل حافظه
به گزارش مردم فردا،نتایج مطالعه‌ای که روز گذشته (سه ‌شنبه) منتشر شد، نشان میدهد: افرادی که از غذاهای حاوی فلاونول مصرف میکنند، ممکن است در سنین بالا با سرعت کمتری روند تحلیل رفتن حافظه را طی کنند. فلاونول‌ها در برخی انواع میوه و سبزیجات از جمله کلم پیچ، گوجه ‌فرنگی، سیب و پرتقال یافت می‌شود.
یافته‌های این مطالعه در مجله آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شد.
دکتر "توماس ام. هالند"، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: انجام اقدامات ساده مانند مصرف میزان بیشتری از میوه و سبزیجات و نوشیدن چای بیشتر راهی آسان برای افراد است تا نقش فعالی در حفظ سلامت مغز خود داشته باشند.
دراین بررسی مشاهده شد: میزان زوال شناختی در افرادی که بالاترین سطح فلاونول را مصرف میکنند یعنی روزانه یک وعده سبزیجات دارای برگ‌های تیره در رژیم غذایی‌شان گنجانده شده است در مقایسه با افرادی که پایین ترین سطح مصرف فلاونول‌ها را داشتند، ۳۲ درصد کمتر بوده است.
هالند افزود: اعمال تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی در اوایل دوران زندگی به احتمال زیاد بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت به این دلیل که تغییرات در مغز مانند انباشت پلاک‌های آمیلوئید و پروتئین تاو یا توده‌های نوروفیبریلار در مورد بیماری آلزایمر، ۱۰ تا ۲۰ سال قبل از شروع علائم بالینی شروع میشود.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، هرچند این محقق تاکید کرد که رفتارهای سالم به ویژه در مورد نوع مواد غذایی مصرفی همیشه به موقع است.
https://mardomefarda.ir/vdchz-nz.23nk-dftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما