تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
جالب است ۰
نتایج تازه ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که نزدیک به ۷۰ درصد از مردم این کشور عملکرد جو بایدن را در نحوه مدیریت چالش تورم تایید نمی‌کنند.
آمریکایی‌ها ناراضی از عملکرد بایدن در مهار تورم
به گزارش مردم فردا،به نقل از تارنمای هیل، نظرسنجی شبکه ای بی سی و مرکز ایپسوس نشان می دهد که ۶۹ درصد از مردم آمریکا اعلام کردند از عملکرد جو بایدن رییس جمهوری این کشور را در مدیریت تورم رضایت ندارند.

در این نظرسنجی مشخص شد که فقط ۲۸ درصد از مردم، عملکرد بایدن را تایید می کنند. همچنین ۹۴ درصد حامیان جمهوری خواهان و ۵۴ درصد حامیان دموکرات ها از نحوه مدیریت تورم در آمریکا توسط بایدن ناراضی بوده اند.

۵۷ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی اعلام کرده اند آنها عملکرد بایدن در مسیر بهبودی شرایط اقتصادی آمریکا را تایید نمی کنند.

در این نظرسنجی همچنین تایید عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در مسئله مقابله با جرائم و خشونت های ناشی از استفاده سلاح گرم کاهش یافته است.

بایدن که پیشتر با کاهش چشمگیر محبوبیتس در آمریکا روبرو بوده اکنون با چالش جدیدی به نام افزایش تورم در این کشور روبرو است.

با گذشت ۱۱ ماه از ریاست جمهوری جو بایدن و نزدیک شدن روزهای پایانی سال ۲۰۲۱، اقتصاد آمریکا براساس داده های رسمی تورم بی سابقه ۶.۸ درصدی را تجربه می کند.

براساس داده های منتشر شده تورم ماه نوامبر (آبان-آذر) آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد بوده است. این در حالی است که تورم در ماه اکتبر (مهر-آبان) ۶.۲ درصد بوده است.

انتشار این ارقام، بالاترین نرخ تورم آمریکا محسوب می شود.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا قیمت بنزین، مسکن، غذا و خودروها بیشترین افزایش را داشته است. افزایش تورم در ابتدای سال عمدتا ناشی از هزینه های تولید برخی کالاها، خودروها و وسایل الکترونیکی بود که به دلیل کمبود جهانی تراشه های کامپیوتری به وجود آمده و اکنون به بخش های بسیار دیگری نیز سرایت کرده است.

مشاوران بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز برای فرار از شیب بالای تورم، به کاهش نرخ بیکاری صورت گرفته در مدت ۱۱ ماه ریاست جمهوری بایدن به عنوان یکی از دستاورده های موفق وی در دوران کرونا معرفی می کنند.
https://mardomefarda.ir/vdch.wnzt23nxxftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین