تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۵
جالب است ۰
در حالیکه رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می شود، میزان محبوبیت وی رکورد تازه‌ای به ثبت رساند و به 38 درصد نزول پیدا کرد.
گالوپ: میزان محبوبیت بایدن به ۳۸ درصد سقوط کرد
به گزارش مردم فردا، در حالیکه کاخ سفید طی روزهای اخیر از قصد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده خبر داده است، نظرسنجی‌ جدید «گالوپ» حاکی از آن است که میزان محبوبیت بایدن باز هم سقوط آزاد داشته است.

بنا بر گزارش وبگاه هیل، نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که فقط ۳۸ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی بایدن را بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا تأیید می‌کنند که از ۴۱ درصد ماه گذشته پایین‌تر است و این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا با میزان محبوبیت ۵۷ درصد در ژانویه ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد.

در بین هم‌حزبی‌های دموکرات بایدن، ۷۸ درصد از دموکرات‌ها، ۳۱ درصد از طرفداران احزاب مستقل و پنج درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه از عملکرد وی بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کردند و نظرسنجی همچنین یک کاهش هفت درصدی میزان محبوبیت بایدن در بین دموکرات ها از آخرین نظرسنجی در ماه ژوئن و یک کاهش محبوبیت پنج درصدی در بین احزاب مستقل را نشان داد.

طبق این گزارش، گالوپ همچنین میانگین محبوبیت بایدن در سه ماهه ششم را با رؤسای جمهور منتخب که به آیزنهاور رئیس جمهور پیشین بازمی‌گردد، مقایسه کرد و اشاره کرد که بایدن در این مرحله از ریاست جمهوری با 40 درصد کمترین میانگین محبوبیت را در بین همه آنها داشت.

رؤسای جمهور سابق ترامپ و کارتر بعد از بایدن با ۴۲ درصد کمترین میانگین محبوبیت را در سه ماهه ششم داشتند، در حالی که «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا با ۷۵ درصد بالاترین میانگین را در آن مقطع داشت.

نظرسنجی گالوپ در بازه زمانی پنجم تا ۲۶ ژوئیه با یکهزار و ۱۳ فرد بزرگسال و حاشیه خطای مثبت و منفی چهار درصد انجام گرفته است.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (۲۹ جولای) اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات قصد دارد در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، کاخ سفید در حالی خبر مشارکت بایدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را منتشر کرد که وی در حال حاضر با کاهش حمایت رأی‌دهندگان دموکرات روبه‌رو است و برخی از نمایندگان هم‌حزبی دموکرات وی در حال بازپس‌گیری حمایت از بایدن هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طبق این گزارش، هزینه‌های غذا و انرژی در دوران بایدن به طرز سرسام‌آوری افزایش یافت و داده‌های تولید ناخالص ملی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که اقتصاد آمریکا وارد رکود شده است. علی رغم اصرار بایدن به این که آمریکا در مسیر درستی است، نظرسنجی اوایل ماه جاری میلادی «سیویکس» نشان داد که که میزان رضایت از عملکرد بایدن تنها ۲۹ درصد است و میانگین پنج نظرسنجی مهم دیگر نیز میزان محبوبیت بایدن را ۳۹ درصد نشان داد. در بین تمامی این نظرسنجی‌ها، بایدن همیشه پایین‌ترین امتیاز را در زمینه مدیریت اقتصاد آمریکا به دست آورده است.
https://mardomefarda.ir/vdcgnn9q.ak9z34prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین