تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
مسابقات نهایی پنج وزن دوم کشتی آزاد امیدهای جهانی در حالی امروز پیگیری می‌شود که نمایندگان ایران در سه وزن به فینال راه یافتند و مبارزات حساسی را پیش رو دارند.
سه مدال طلا در انتظار آزادکاران اوزان دوم/ ایران فعلا سوم است
به گزارش مردم فردا،در پایان پیکارهای پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) که در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار می‌شود، تیم کشورمان توانست توسط امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یابد. همچنین امیرمحمد یزدانی هم در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره بسنده کرد و کیان محمودجانلو در وزن ۶۵ کیلوگرم پنجم شد.
بدین ترتیب ایران در پایان پیکارهای پنج وزن نخست تیم گرجستان با ۷۶ امتیاز و اوکراین با ۶۳ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول رده بندی تیمی قرار گرفتند و ایران هم با ۵۹ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. همچنین تیم‌های ترکیه، آمریکا و ارمنستان هم به ترتیب با ۴۸، ۴۷ و ۴۶ امتیاز در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.
بر این اساس نمایندگان کشورمان امشب در مرحله نهایی مسابقات پنج وزن دوم روز سختی را پیش رو دارد باید در سه وزن برای کسب مدال طلا به میدان بروند. محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سه فینالیست ایران هستند. رقبای برادران فیروزپور در فینال خادجی مراد گادجیف از آذربایجان و جاکوب کاردناس از آمریکا خواهند بود و معصومی هم باید برای کسب مدال طلا به مصاف سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان برود.
همچنین سجاد غلامی نیز باید امروز در گروه بازنده‌ها در وزن ۸۶ کیلوگرم برای رسیدن به دیدار رده بندی تلاش کند. بطوریکه او باید برای رسیدن به مدال برنز ابتدا مقابل نورتیلیک کاریپبایف از قرقیزستان کشتی بگیرد و در صورت پیروزی به مصاف ماکسات ساتیبالدی از قزاقستان برود تا در صورت غلبه بر این کشتی گیر راهی دیدار رده بندی شود.
مسابقات رده بندی و فینال پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان امشب (یکشنبه) برگزار و سرنوشت قهرمان این دوره از رقابتها مشخص خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcco4qs.2bq1i8laa2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما