تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴
جالب است ۰
بر اساس خبرهای اخیر، قابلیت جدیدی که کمپانی انویدیا با نام Frame Generation در فناوری DLSS 3 و مخصوص کارت‌های گرافیک سری RTX 40 عرضه کرده بود، هم‌اکنون با شکستن قفل DLSS 3 برای کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر سری RTX 20 هم قابل اجراست.
قفل فناوری جدید DLSS 3 انویدیا شکسته شد
به گزارش مردم فردا،همانطور که می‌دانید انویدیا اخیراً فناوری جدید DLSS 3 خود را به همراه ویژگی جدیدی به نام Frame Generation معرفی کرده است. این شرکت رسماً اعلام کرد که این ویژگی فقط در کارت‌های جدید سری GeForce RTX 40 موجود است، اما به نظر می‌رسد یکی از کاربران وب‌سایت Reddit قفل انویدیا را دور زده و آن را روی کارت گرافیک سری RTX 20 فعال کرده است.

قفل DLSS 3 شکسته شده است؟ 
وی که با نام کاربری JusDax در ردیت شناخته می‌شود در زیر یک تاپیک در مورد تنظیمات و ویژگی‌های جدیدی که به Cyberpunk 2077 اضافه می‌شوند، مطلبی گذاشته است. یکی از ویژگی‌های آینده بازی Cyberpunk 2077 سازگاری با فناوری DLSS 3 خواهد بود که تولید فریم به کمک هوش مصنوعی را قادر می‌سازد. این امر در نهایت موجب افزایش نرخ فریم بازی‌ها می‌شود.

کاربر مزبور می‌گوید با افزودن یک فایل پیکربندی برای حذف محدودیت VRAM در بازی Cyberpunk توانسته است قفل DLSS 3 را بشکند و آن را روی کارت‌های GeForce RTX قدیمی‌تر راه‌اندازی کند. او بازی را با کیفیت 1440p با HDR خاموش و DLSS روی حالت متعادل (Balanced Mode) اجرا کرد و همچنین توانست قابلیت Frame Generation را در یک کارت گرافیک قدیمی‌تر به کار گیرد.

بدون قابلیت تولید فریم یا همان Frame Generation کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 وی حدود 35 تا40 فریم در ثانیه می‌دهد، اما با فعال بودن این قابلیت فناوری DLSS 3، کاربر مذکور بازی را 80 فریم در ثانیه اجرا می‌کند. این بهبود عملکردی بیش از دو برابر را نشان می‌دهد.

هرچند قطعاً در کارت‌های قدیمی‌تر با فعال بودن نسل فریم DLSS 3 افزایش عملکرد خواهیم داشت، اما باید به این مسئله اشاره کرد که اجرای این فناوری روی کارت‌های گرافیک قدیمی بدون مشکل نیست. از این رو JusDax از بی‌ثباتی و افت فریم هم سخن گفته است. بنابراین اجرای قابلیت Frame Generation DLSS 3 در کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر انویدیا بهینه‌ترین تجربه بازی را در حال حاضر برای شما به ارمغان نمی‌آورد. زیرا این فناوری مخصوص کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 طراحی شده است.

JusDax همچنین واقعاً هیچ تصویری از اجرای بازی یا فایل پیکربندی مزبور را هم به اشتراک نگذاشته است. بنابراین ما نمی‌توانیم گفته‌های وی را آزمایش کنیم یا برای خودمان تأیید کنیم.

در هر صورت این یک پیشرفت جدید در فناوری‌های گرافیکی است که اخیراً معرفی شده و در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا قفل DLSS 3 به دلیل کمبود قابلیت‌های سخت‌افزاری یا عدم بهینه‌سازی نرم‌افزاری برای پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر تعبیه شده است.
https://mardomefarda.ir/vdciqwaz.t1ap52bcct.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما