تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
جالب است ۰
رسانه‌های کره شمالی از برگزاری یک رزمایش از سوی یگان اتمی تاکتیکی ارتش این کشور خبر داده‌اند.
رزمایش 10 روزه یگان اتمی تاکتیکی ارتش کره شمالی
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری یونهاپ به نقل از رسانه‌های کره شمالی گزارش داد که «یگان اتمی تاکتیکی ارتش کره شمالی» یک رزمایش چند روزه برگزار کرده است.

به گفته خبرگزاری کره جنوبی، این رزمایش از روز 29 سپتامبر(7 مهر) آغاز شده و تا 9 اکتبر(17 مهر) به مدت 10 ادامه داشته است.

طی روزهای اخیر آزمایش موشکهای بالستیک کره شمالی و برگزاری رزمایش موشکی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده در شبه جزیره کره باعث افزایش تنشها در این منطقه شده است.

رسانه های دولتی کره شمالی همچنین گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تمرینهای یگان سلاحهای اتمی تاکتیکی این کشور نظارت داشته است. 

این رزمایش اتمی کره شمالی احتمالا در واکنش به رزمایش موشکی سئول و واشنگتن انجام شده است.

خبرگزاری KCNA نوشته، در حالیکه آمریکا و کره جنوبی درحال برگزاری رزمایش دریایی بودند کیم جونگ اون در حال راهنمایی دادن و نظارت بر رزمایش یگان سلاحهای اتمی تاکتیکی این کشور بوده است.

براساس این گزارش، در این رزمایش این یگان ارتش کره شمالی، تمرین پرتاب موشکهای بالستیک با شبیه سازی بارگیری کلاهکهای اتمی تاکتیکی نیز برگزار کرده است.

کره شمالی روز شنبه در واکنش به انتقادات آمریکا و متحدانش اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور جنبه دفاعی دارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی سازمان هوانوردی کره شمالی گفت:‌ «آزمایش‌های موشکی ما اقداماتی عادی بوده و اقداماتی در راستای دفاع از خود و محافظت از امنیت و صلح منطقه در برابر تهدیدات نظامی آمریکا هستند».

برگزاری رزمایش یگان اتمی کره شنالی درحالیست که اخیرا سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده بود کره شمالی احتمالاً در حال آماده شدن برای آزمایش سلاح هسته‌ای است.

«پاتریک رایدر» در جمع خبرنگاران گفته: «کره شمالی احتمالاً برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود. اگر آنها چنین آزمایشی انجام دهند، از نظر ما مرتکب یک اقدام تنش‌زای جدی شده‌اند.»
https://mardomefarda.ir/vdcbgfb8.rhbfspiuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین