تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۱
تعداد نظر۱
جالب است ۰
کره شمالی ضمن رد پیشنهاد کمک اقتصادی کره جنوبی در صورت کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای خود، گفت: پیونگ یانگ هرگز بر سر شرافتش معامله نمی‌کند.
کره شمالی: پیونگ یانگ هرگز بر سر شرافتش معامله نمی‌کند
به گزارش مردم فردا،«کیم یو جونگ» خواهر قدرتمند «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی، پیشنهاد کره جنوبی برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در صورت کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای را قاطعانه رد کرد و گفت: پیونگ یانگ هرگز بر سر شرافتش معامله نمی کند.

این اظهارات خواهر رئیس کره شمالی پس از آن مطرح شد که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در یک کنفرانس خبری در صدمین روز ریاست جمهوری اش پیشنهاد داد در صورتی که پیونگ یانگ داوطلبانه اقدام به خلع سلاح هسته‌ای بکند، به این کشور کمک اقتصادی خواهد کرد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد هر گونه گفتگو بین رهبران کره جنوبی و شمالی و یا مذاکره بین مقامات در سطح کاری نباید تبدیل به یک شوی سیاسی شود، اما باید به برقراری صلح گسترده در شبه جزیره کره و شمال شرقی آسیا کمک کند.

این سیاستمدار قدرتمند در بیانیه‌ای اظهار کرد بهتر است سئول دهان خود را ببندد و در این باره چیزی نگوید. این طرز تفکر یول مبنی بر ارائه پیشنهاد همکاری اقتصادی با پیونگ یانگ در صورت خلع سلاح هسته‌ای، بسیار ساده لوحانه و کودکانه است.

وی تاکید کرد هیچ کس هدفش را با شرافتش معامله نمی کند.

کارشناسان در این باره اظهار کردند پیشنهاد اقتصادی کره جنوبی برای کره شمالی، مشابه پیشنهاد رئیس جمهور قبلی کره جنوبی است که این پیشنهاد در نشست بی سرانجام بین دونالد ترامپ و کیم جون اونگ ارائه شد و در همان زمان شانس پذیرش آن از سوی پیونگ یانگ بسیار کم بود.

این در حالی است که مقامات کره جنوبی سه روز پیش خبر دادند کره شمالی دو فروند موشک کروز را در دریا آزمایش کرد.    

وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این نخستین آزمایش موشکی پیونگ یانگ از ابتدای ماه گذشته تاکنون بوده و مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی در حال تحلیل و بررسی دقیق جزئیات این پرتاب مانند فاصله پروازی هستند.

پیونگ یانگ از ابتدای سال جاری تاکنون به رغم تحریم های بین‌المللی گسترده علیه برنامه های تسلیحاتی اش، آزمایش ها موشکی زیادی را انجام داده است.

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی اواخر ماه گذشته میلادی از آمادگی کشورش برای انجام یک آزمایش هسته‌ای خبر داده بود.
https://mardomefarda.ir/vdccp1qs.2bqs18laa2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
کره جنوبی با این شرط میتواند هم با کره شمالی رابطه ی خوبی داشته باشد وهم خودش را از لحاظ تسلیحات نظامی قدرتمندتر کُند کره شمالی هم میتواند با دوست شدن با کره جنوبی وضعیّتش را بهتر کٌند حتی از نظر تسلیحات هسته‌ای و نظامی نیروهای بیشتری داشته باشد منتهی به شرطی که به همدیگر از پشت خنجر نزنند خلاصه از خیلی جهات برای هر دو کره هم خوبه که باهم متحد باشند به آمریکا اصلأ توجهی نکنند تا بتوانند باهم یک کشور باشند آمریکا فقط داره بین کشورها شکاف و تفرقه و جنگ و بدبختی راه می اندازه حالا هم داره از پشت کره جنوبی رو علیه کره شمالی شیر میکنه تا بجنگند و کره جنوبی هرچی هم که به دست آورده پیشرفت کرده همشون از بین خواهند رفت
آخرین عناوین