تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۳
جالب است ۰
پروفسور تیم اسپکتور، یکی از بنیان‌گذاران مطالعه سلامت زوئی کووید بریتانیا(Zoe)، گفت: بر اساس آمارها واضح است اکنون شاهد شکل‌گیری موج پاییزی کووید ۱۹ همراه با افزایش پذیرش بیمار در بیمارستان هستیم.
شایع‌ترین علائم کنونی کووید چیست؟
به گزارش مردم فردا،به نقل از هلث، پروفسور اسپکتور، دانشمند ارشد در مطالعه زوئی کووید در به‌ روز رسانی اخیر این اپلیکیشن، توضیح داد: در حال حاضر از هر ۳۷ نفر یک نفر مبتلا به ویروس هستند و عدد R به ۱.۱ رسیده است؛ عدد  R یک بیانگر این است که به‌ طور متوسط ‌هر کسی که آلوده می‌شود، یک فرد دیگر را نیز آلوده می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر عفونت میان همه گروه‌های سنی به‌ ویژه بین افراد بالای ۷۵ سال در حال افزایش است.
پروفسور اسپکتور در مورد یک سویه جدید کووید بالقوه به نام BQ۱.۱ نیز هشدار داد: در حال حاضر ویروس‌شناسان بر این سویه نظارت دارند اما نوع BA.۵ همچنان غالب است.
با افزایش تعداد موارد در سراسر بریتانیا پروفسور اسپکتور به‌ روز رسانی شایع‌ترین علائم ثبت‌ شده در برنامه زوئی را منتشر کرد.
۱۰ علامت اصلی کووید کنونی که باید از آن‌ها آگاه باشید در ذیل فهرست شده است.
گلودرد
در حال حاضر گلودرد شایع‌ترین علامت کووید در اپلیکیشن زوئی کووید است که توسط ۶۸ درصد از کاربران گزارش شده است.
گلودرد معمولا در مراحل اولیه عفونت رخ می‌دهد و نوشیدن مایعات فراوان باید به کاهش درد کمک کند.
سردرد
سردرد اغلب یکی از اولین علائم عفونت است و در حال حاضر بسیار شایع‌تر از تب یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی است؛ به‌ طوری‌ که ۵۵ درصد از افراد این علامت را در برنامه زوئی گزارش کرده‌اند.
همچنین نتایج مطالعه‌ای در نروژ نشان داد افراد مبتلا به کووید معمولا سردردهای متوسط ‌تا شدید دردناک یا احساس دردهای ضربان‌دار یا کوبنده دارند.
سرفه(بدون خلط)
بر اساس مطالعه زوئی سرفه خشک که به‌ طور گسترده به عنوان یکی از علائم کلاسیک کووید شناخته می‌شود، معمولا از هر ۱۰ نفری که آزمایش آن‌ها مثبت است، چهار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
سرفه مداوم به معنای سرفه کردن چند بار در روز به مدت نصف روز یا بیشتر است و معمولا بسیار خشک خواهد بود.
انسداد بینی
انسداد بینی معمولا با سرماخوردگی نیز همراه است اما به‌ طور فزاینده‌ای به عنوان یکی از علائم کووید گزارش می‌شود؛ به‌ طوری‌ که ۵۱ درصد از کاربران برنامه زوئی می‌گویند که از آن رنج می‌برند. اسپری‌ها یا قطره‌های بینی ممکن است به تسکین این درد کمک کنند.
آبریزش بینی
آبریزش بینی توسط ۵۱ درصد از کاربران در برنامه زوئی گزارش شده است. آبریزش بینی یکی از علائم کلیدی عفونت اومیکرون محسوب می‌شود؛ همچنین می‌تواند نشانه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد اما اگر احساس ناخوشایندی دارید آزمایش بدهید یا تا زمانی که احساس بهتری ندارید، خود را ایزوله کنید.
سرفه(با خلط)
طبق این گزارش ۴۷ درصد از کاربران برنامه زوئی سرفه همراه با خلط داشتند که احتمالا نشانه عفونت کووید است؛ اگرچه ممکن است این موضوع ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا نیز باشد. سرویس سلامت ملی بریتانیا(NHS) توصیه می‌کند در صورت مشاهده علائم کووید در خانه بمانید و از تماس با افراد دیگر خودداری کنید.
عطسه کردن
در مجموع ۴۴ درصد از افراد آلوده به کووید عطسه را به عنوان یک علامت در برنامه زوئی گزارش کرده‌اند؛ اگرچه این عطسه میان کسانی که واکسینه و سپس آزمایش ویروس آن‌ها مثبت شده، شایع‌تر است.

صدای خشن
افراد آلوده به امیکرون گزارش کردند قبل از شروع احساس ناخوشی، صدایی خشن داشتند. نتایج مطالعات نشان داده‌ بین کووید و تحرک تارهای صوتی ارتباط وجود دارد و این عفونت خطر فلج تارهای صوتی را به دلیل آسیب اعصاب محیطی افزایش می‌دهد. این مورد اغلب نشانه اولیه عفونت شده و معمولا جای خود را به گلودرد داده است.
درد و درد عضلانی
بدن‌درد و درد به عنوان یکی از علائم همه سویه‌های کووید گزارش شده است؛ به‌ طوری‌ که برخی از بیماران مبتلا به امیکرون از کمردرد شکایت دارند. درد فقط چند روز طول می‌کشد و معمولا در شروع بیماری رخ می‌دهد.
خستگی
خستگی، خفیف و شدید، با امیکرون همچنین سویه‌های قبلی کووید مرتبط است و معمولا بین پنج تا هشت روز ادامه خواهد داشت و می‌تواند علی‌رغم استراحت یا داشتن یک خواب خوب شبانه احساس ناخوشی در شما ایجاد کند.
https://mardomefarda.ir/vdca0un6.49nea15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما