تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
جالب است ۰
داده های مطالعه جدیدی که در مجله JAMA Network Open منتشر شده، نشان داد: کودکانی که به کووید۱۹ مبتلا شده اند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک هستند.
ارتباط ابتلا به کرونا و دیابت نوع ۱ در کودکان
به گزارش مردم فردا،دیابت نوع یک، یک بیماری خودایمنی نادر است زیرا به دلایل ناشناخته، سیستم ایمنی بدن به سلول‌های لوزالمعده که انسولین تولید می‌کنند حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.
در این مطالعه جدید، متخصصان شواهدی یافته اند که نشان می دهد برخی از کودکان و نوجوانان ممکن است پس از آلوده شدن به ویروس سارس کوو۲ در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک باشند.
این مطالعه شامل تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی در پرونده سلامت الکترونیکیِ تقریباً ۱.۱ میلیون کودک و نوجوانی بود که در دوره مارس ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند. متخصصان همچنین داده‌های خود را به دو بخش تقسیم کردند، یکی برای کودکان کمتر از ۹ سال و دیگری برای افراد ۱۰ تا ۱۸ سال.
این متخصصان دریافتند که طی شش ماه پس از ابتلا به کووید-۱۹، ۱۲۳ بیمار به دیابت نوع یک مبتلا شده اند در حالی که تنها ۷۲ بیمار مبتلا به بیماری های ریوی دیگر به این بیماری مبتلا شده بودند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، با توجه به یافته‌های این مطالعه متخصصان سلامت پیشنهاد می کنند والدینی که کودک در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک دارند در صورت ابتلای فرزندشان به کووید۱۹، هشیارتر باشند.
https://mardomefarda.ir/vdcgty9q.ak9xq4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما