تاریخ انتشار :شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷
جالب است ۰
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه می‌گوید این کشور از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند و نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی اوکراین را نخواهد پذیرفت.
ترکیه: نتایج همه‌پرسی در مناطق شرقی اوکراین را نمی‌پذیریم
به گزارش مردم فردا،به نقل از بلومبرگ، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد آنکارا در جنگ اوکراین در کنار این کشور می‌ماند و از تمامیت ارضی و حاکمیتی آن دفاع خواهد کرد.

وی که با کانال «NTV» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ترکیه نتایج همه‌پرسی «قلمروهای اشغالی اوکراین» برای پیوستن به روسیه را نخواهد پذیرفت.

ترکیه علی‌رغم مخالفت با برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی اوکراین، در طول ۶ ماه جنگ تلاش کرده روابط خود را هم‌زمان با روسیه و اوکراین را حفظ کند و در مقاطعی نقش میانجی بازی کرده. همچنین مقامات ترکیه آشکارا اعلام کرده‌اند که آنکارا در تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه به علت جنگ در اوکراین، مشارکت نمی‌کند.

برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون از دیروز جمعه آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهر) ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.
https://mardomefarda.ir/vdcjiaev.uqe8izsffu.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین