تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
جالب است ۰
خلاص‌شدن از شر تبلیغات به نیازی روزمره برای بسیاری از کاربران دستگاه‌های کامپیوتری و موبایلی تبدیل شده است. این تبلیغات خوصله‌سربر ممکن است هر زمانی ظاهر شوند؛ از زمان وب‌گردی گرفته تا بازی و تماشای فیلم. البته مسدودکردن تبلیغات به معنی ضررزدن به شرکت‌هاست، اما کاربران همچنان این کار را انجام می‌دهند و از ابزارهای ضدتبلیغات برای مسدودکردن تبلیغات آزاردهنده در اندروید استفاده می‌کنند. برای بهره‌مندی از ابزارها روت‌کردن دستگاه یا استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی ضروری است.
معرفی هفت مورد از بهترین ابزارهای ضدتبلیغات اندرویدی
به گزارش مردم فردا،متأسفانه در فروشگاه گوگل‌پلی هیچ ابزاری برای مسدودکردن تبلیغات در کل سیستم وجود ندارد. بنابراین، اکثر برنامه‌های موجود در لیست نیاز به دانلود و نصب بسته‌های جانبی دارند که ممکن است برای بعضی از کاربران نگران‌کننده باشد.

همچنین، بسیاری از وب‌سایت‌ها امکان پرداخت حق اشتراک به‌ جای نمایش تبلیغ را فراهم می‌کنند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای استفاده از ابزار های ضد تبلیغات، از وب‌سایت‌های موردعلاقه‌تان حمایت کنید. زیرا آن‌ها نیز برای ادامه‌ فعالیت خود نیاز به کسب درآمد دارند. حالا اگر همچنان قصد دارید از شر تبلیغات خلاص شوید، در ادامه مطلب 7 مورد از بهترین ابزارهای ضدتبلیغات اندرویدی را معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای ضدتبلیغات اندرویدی
اپلیکیشن AdAway
اپلیکیشن Adblock Plus
اپلیکیشن AdGuard
اپلیکیشن Blokada
مروگرهای مجهز به مسدودکننده‌ی تبلیغات
تغییر DNS
اپلیکیشن DNS66
اپلیکیشن AdAway (نیازمند روت)
اپلیکیشن AdAway ابزاری ساده برای مسدودکردن تبلیغات است. این برنامه با استفاده از فایل هاست تغییریافته، تمامی درخواست‌ها برای نمایش تبلیغات را به آدرس 12.0.0.1 می‌فرستد. در واقع، AdAway تبلیغات وب‌سایت‌ها و سایر برنامه‌ها را به ناکجاآباد می‌فرستد و شما هیچ تبلیغی نخواهید دید! این برنامه از فایل‌های هاست تغییریافته یا سفارشی پشتیبانی می‌کند. البته می‌توانید فایل اصلی را نبر از خود برنامه دانلود کنید. از‌آنجاکه فایل‌های هاست در قسمت «فقط خواندنی» سیستم‌عامل اندروید قرار دارند، برای استفاده از این اپلیکیشن داشتن دسترسی روت الزامی است.

AdAway کاملاً رایگان است و سازندگان آن صرفاً امکان حمایت مالی اختیاری را برای کاربران فراهم کرده‌اند. تنها نکته منفی این اپلیکیشن، ضرورت دانلود آن از منابعی غیر از گوگل‌پلی مثل F-Droid و نیازداشتن به دسترسی روت است. لازم به ذکر است که کاربرانی که دستگاهشان را روت کرده باشند، می‌توانند فایل‌های هاست را بدون نیاز به اپلیکیشن دیگری تغییر دهند

اپلیکیشن Adblock Plus
اپلیکیشن Adblock Plus محبوب‌ترین ابزاره ضدتبلیغات این فهرست است که در تمامی دستگاه‌های روت‌شده یا روت‌نشده می‌توان از آن استفاده کرد. البته کاربرانی که دستگاهشان را روت کرده‌اند، قابلیت‌های بیشتری دریافت می‌کنند. این اپلیکیشن مانند افزونه‌ی مرورگرش، در پس‌زمینه اجرا می‌شود و کل ترافیک وب را فیلتر می‌کند. برای استفاده از Adblock Plus کافی است یک‌ بار آن را باز و تنظیم کنید تا همیشه به‌طور‌خودکار در پس‌زمینه کارش را انجام دهد.

اپلیکیشن AdGuard
AdGuard جزو اپلیکیشن‌های است که عملکرد خوبی درزمینه‌ مسدودکردن تبلیغات دارد اما چندان شناخته‌شده نیست. عملکرد این اپلیکیشن مشابه Adblock Plus است و با اجرا در پس‌زمینه، ترافیک وب را فیلتر می‌کند. AdGuard در دستگاه‌های روت‌نشده هم پشتیبانی اما نیاز به تنظیمات اضافی دارد. این برنامه مانند اپلیکیشن‌هایی مثل GlassWire تب‌ها را در تمام ترافیک وب باز نگه می‌دارد. رابط کاربری متریال زیبای این برنامه نیز استفاده از آن را برای کاربر را آسان می‌کند. نسخه‌ رایگان اپلیکیشن مذکور فقط تبلیغات مرورگرها را مسدود می‌کند. نسخه‌ی پرمیوم نیز با حق اشتراک 24.99 دلار در ماه روی ویندوز و مک نصب و اجرا می‌شود.

اپلیکیشن Blokada
Blokada نوع متفاوتی از اپلیکیشن‌های ضدتبلیغات است. نسخه‌ رایگان این اپلیکیشن امکان مسدودکردن ردیاب‌ها و تبلیغات را با نمایش شمارنده‌ای کوچک و جالب فراهم می‌کند. علاوه بر این، Blokada ابزاری متن‌باز است، بنابراین می‌توانید ببینید که توسعه‌دهندگان هیچ داده‌ای را سرقت نمی‌کنند. همچنین، نسخه‌ی پرمیوم این اپلیکیشن از VPN اختصاصی بهره می‌برد که با اضافه‌کردن یک ‌ لایه‌ امنیتی دیگر، از حریم خصوصی کاربر محافظت می‌کند و محدودیت پهنای‌ باند نیز ندارد.

نسخه‌ای از این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل‌پلی نیز وجود دارد. نسخه‌ی Blokada 6 موجود در گوگل‌پلی به اشتراک نیاز دارد. اما Blokada 5 آن رایگان است و باید از وب‌سایت سازنده دریافت شود.

مروگرهای مجهز به مسدودکننده‌ی تبلیغات
تعداد زیادی مرورگر برای مسدودکردن تبلیغات، وجود دارد. مرورگرهای گفته‌شده با فیلترکردن ترافیک مصرفی، اکثر تبلیغات را مسدود می‌کنند. گوگل کروم یکی از این مرورگرهاست؛ اما فقط تبلیغاتی را مسدود می‌کند که برای کاربر ناخوشایند است تا وب‌سایت‌ها نیز بتوانند بوسیله تبلیغات کسب درآمد کنند. فایرفاکس نیز از قابلیت مشابهی برخوردار است و از افزونه‌هایی مثل uBlock هم پشتیبانی می‌کند که تبلیغات را به‌طور کامل و پیشرفته مسدود می‌کنند.

دیگر مرورگرهای مجهز به قابلیت مذکور عبارتند از: Brave Browser ، Kiwi Browser، Samsung Browser. همچنین، مرورگرهایی مانند دلفین از قابلیت نصب افزونه‌های ویژه‌ی مسدودسازی تبلیغات بهره‌مندند که می‌توانید براساس نیازتان یکی را انتخاب کنید.

تغییر DNS
با تغییردادن DNS، یکی دیگه از ابزارهای ضدتبلیغات است. بخش خوب این روش وجود شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی DNS رایگان است. این شرکت‌ها با مسدودکردن پیش‌فرض تبلیغات کار را برایتان بسیار آسان می‌کنند. برای بهره‌مندی از این روش، به تنظیمات وای‌فای گوشی بروید و گزینه‌ Private DNS را پیدا کنید و آن را از Automatic به Private DNS تغییر دهید. در قسمت Hostname (نام میزبان)، می‌توانید از آدرس dns.adguard.com را وارد کنید که یکی از DNSهای AdGuard است و به همان اندازه خوب کار می‌کند. این روش ممکن است بسته به نوع OEM گوشی شما تغییر کند، اما همه گوشی‌های اندرویدی جدید از آن برخوردارند.

اپلیکیشن DNS66
اگر نتوانستید از روش بالا استفاده کنید، اپلیکیشن DNS66 به کمک شما می‌آید. این اپلیکیشن با برقراری اتصال VPN همه‌ی تبلیغات و ردیاب‌های موجود در گوشی را مسدود می‌کند. همچنین، DNS66 از لیست سیاهی استفاده می‌کند که تمامی موارد واردشده در آن را مسدود می‌کند. در واقع، بعضی از تبلیغاتی که هنوز وارد فهرست سیاه نشده‌اند، احتمال دارد که به‌نمایش درآیند. علاوه براین، DNS66 به کاربر اجازه می‌دهد که از سرورهای DNS سفارشی نیز استفاده کند. برای استفاده از این اپلیکیشن باید آن را از F-Droid دانلود کنید که منبع مطمئنی است.
https://mardomefarda.ir/vdchmmnz.23nimdftt2.html
منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما