تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۵
جالب است ۰
حزب سبزهای آلمان فشار خود را بر شولتس برای ارسال تانک به اوکراین تشدید کرده است.
کشمکش در آلمان بر سر ارسال تانک به اوکراین
به گزارش مردم فردا،یکی از رهبران حزب سبزهای آلمان به روزنامه آگسبرگر آلگماین گفت: پیش از آنکه زمستان فرا برسد، ما باید از اوکراین در آزادسازی هر چه بیشتر قلمروی این کشور حمایت کنیم.

سبزها جزی از دولت ائتلافی سه حزبی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هستند و وزرای کلیدی مسئول امور سیاست خارجی و اقتصاد دارند.

امید نوری‌پور، یکی از رهبران حزب سبزهای آلمان افزود: آلمان باید به حمایت بیشتر نظامی از اوکراین بپردازد و هرچه سریعتر سلاح به این کشور ارسال کند. همه در دولت می‌دانند که اگر امکانش باشد، بیشتر سلاح می‌فرستیم.

رهبر حزب سبزهای آلمان همچنین تاکید کرد که این کشور باید به صورت مستقیم از انبار تسلیحات ارتش و صنایع سلاح ارسال کند و این مساله نباید به مکانیسم تبادلی محدود شود.

در چنین شرایطی آلمان برای شرکای ناتو در شرق اروپا تانک‌های لئوپارد و خودروهای نفربر "ماردر" تامین می‌کند تا در ازای این کار، این کشورها تانک‌های طراحی شده دوران شوروی را به اوکراین بدهند.

یکی از سیاستمداران پرنفوذ حزب سبز نیز خواستار ارسال سریع تانک‌های لئوپارد به اوکراین شده و گفت: دیر یا زود، ما نمی‌توانیم از تامین تانک‌های غربی و مدرن به اوکراین اجتناب کنیم. روسیه قسمت بیشتر صنایع تسلیحاتی اوکراین را نابود کرده است. همچنین تانک‌های ساخت شوروی در مقابل حملات روسیه ضعیف هستند.

وی افزود: به نظر من، ما باید هرچه سریعتر این تانک‌های لئوپارد را به سربازان اوکراینی برسانیم.

با وجود فشارها از سوی حزب سبزها، به نظر می‌رسد که شولتس توجهی به این درخواست‌ها ندارد چون روز دوشنبه از پرسش مطرح شده درباره تامین تانک‌های غربی که دولت اوکراین خواسته بود، طفره رفت.

وی در برلین گفته بود: این موضعی است که دولت آلمان از ابتدا اتخاذ کرده و این موضع ما برای آینده نیز خواهد بود و بدین معناست که هیچ اقدام یکجانبه‌ای از سوی آلمان صورت نمی‌گیرد.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان نیز نسبت به این مساله هشدار داده و گفته بود: تاکنون هیچ کشوری خودروها و تجهیزات نفربر غربی یا تانک‌های خود را به اوکراین ارسال نکرده است و دولت آلمان برای ایجاد توازن در سیستم‌های تسلیحاتی‌اش از انبارهای ارتش، برای ارسال تسلیحات به اوکراین محدودیت وضع کرده است.

در این میان، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دولت آلمان را بابت موضعش در ارسال تانکهای لئوپارد مورد انتقاد قرار داد و گفت: کی‌یف از خود در برابر حملات روسیه دفاع می‌کند.

وی افزود: سیگنال‌هایی ناامید کننده از سوی آلمان را آن هم در زمانی شاهد هستیم که به این تانک‌ها نیاز داریم تا مردم را آزاد و آنها را از نسل کشی حفاظت کنیم. یک دلیل برای اینکه چرا نباید این تسلیحات برای ما ارسال شود، بیان نشده است. فقط نگرانی‌ها و بهانه جویی‌ها بوده است.

دولت اوکراین درخواست ۸۸ تانک لئوپارد و۱۰۰ دستگاه خودروی زرهی نفربر را از آلمان مطرح کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdceve8z.jh8w7i9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین