تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که اوکراین و آمریکا در روزهای منتهی به ضدحمله کی‌یف در منطقه خارکیف، تبادل اطلاعاتی خود را افزایش داده بودند.
نیویورک تایمز: اوکراین در ضدحملاتش از اطلاعات آمریکا استفاده کرد
به گزارش مردم فردا،نیویورک تایمز مدعی شد که به رغم اینکه آمریکا اطلاعاتی درباره مراکز فرماندهی روسیه، انبارهای مهمات و دیگر اهداف روسی را به کی‌یف ‌می‌داد، اما مقامات اوکراینی در اوایل این مناقشه، برنامه‌های عملیاتی خود را به همتایان آمریکایی نمی‌دادند، زیرا نگران بودند که این هماهنگی مداوم با آمریکایی‌ها نشانه ضعف باشد و حمایت مداوم آمریکا را کم‌رنگ کند.

اما به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، همه این‌ها در تابستان امسال تغییر کرد؛ کی‌یف به این نتیجه رسید که اشتراک برنامه‌هایش برای ضدحمله نه تنها واشنگتن را سرد نمی‌کند، بلکه تشویقش می‌کند تا کمک بیشتری به اوکراین بکند.

این تغییر رویه، به آمریکا این فرصت را داد تا «اطلاعات بهتر و مناسب‌تری درباره نقاط ضعف روسیه به اوکراین بدهد».

نیویورک تایمز نوشت، طرفین از اعلام اینکه سطح به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات چقدر بوده و آمریکایی‌ها تا چه حد در برنامه‌ریزی ضدحمله اوکراین نقش داشته‌اند، خودداری کردند.

با این حال، یک منبع دولتی به تایمز گفت که آمریکا «به صورت مداوم» به کی‌یف مشورت می‌داده که چطور می‌تواند پیشروی روسیه در شرق اوکراین را کنترل کند.

ضدحملات گسترده اوکراین با کمک تسلیحات آمریکایی و غربی، روز پنجشنبه هفته گذشته از منطقه شمال غربی «خارکیف» و پس از آن آغاز شد که تلاش‌های کی‌یف در دیگر مناطق با شکست مواجه شد.

روز شنبه وزارت دفاع روسیه خروج نیروهای این کشور از شهر ایزیوم و برخی دیگر مناطق مسکونی این منطقه را تایید کرد و گفت، این سربازها دوباره گروه‌بندی می‌شوند تا مواضع روسیه در مسیر دونتسک را تقویت کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcce1qs.2bqis8laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین