تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
اینتل هنوز پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake خود را معرفی نکرده اما تاکنون اطلاعات زیادی از عملکرد این پردازنده‌ها منتشر شده است. با افشای عملکرد پردازنده نسل سیزدهمی Core i5-13600K اینتل در بنچمارک گیک‌بنچ می‌توان گفت که عملکرد این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبلی خود تا حد زیادی ارتقا یافته‌ است.
بنچمارک پردازنده نسل سیزدهمی Core i5-13600K اینتل افشا شد
به گزارش مردم فردا،به تازگی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ پردازنده‌ Core i5-13600K اینتل منتشر شده است. بر این اساس فرکانس پایه پردازنده مورد نظر برابر ۳.۴۰ گیگاهرتز و فرکانس بوست آن به ۵.۱ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده در بنچمارک گیک‌بنچ امتیاز ۱۹۰۹ را در بخش تک‌هسته‌ای ثبت کرده و در تست چندهسته‌ای موفق به دریافت امتیاز ۱۶۰۶۴ شده است.

نتایج بنچمارک پردازنده Core i5-13600K اینتل
این پردازنده در مقایسه با  Ryzen 7 5800X و Ryzen 9 5950X در تست تک‌هسته‌ای به ترتیب ۱۴ و ۱۵ درصد عملکردی بهتری داشته است. در تست چند‌هسته‌ای، عملکرد آن مشابه با Ryzen 9 5950X است ولی نسبت به Ryzen 7 5800X حدود ۴۳ درصد سریع‌تر است.

در تست تک‌هسته‌ای، پردازنده‌ی جدید فقط ۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی ظاهر شده است. اما در تست چندهسته‌ای، شاهد اختلاف ۲۶ درصد این دو هستیم.

با توجه به نتایج بنچمارک فاش شده می‌توان گفت که پردازنده‌ Core i5-13600K نسبت به Core i7-13700KF در تست تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب ۸ درصد و ۱۳ درصد ضعیف‌تر عمل می‌کند.

رقیب مستقیم آن، پردازنده‌ Ryzen 5 7600X است که در تست تک‌هسته‌ای ۱۲ درصد سرعت بیشتری نسبت به پردازنده‌ اینتل ارائه می‌دهد. اما در تست چندهسته‌ای که اهمیت بیشتری دارد، پردازنده‌ اینتل ۴۱ درصد سریع‌تر است.

به طور کلی به نظر می‌رسد Core i5-13600K در زمینه‌ چندهسته‌ای یک پردازنده‌ بسیار قدرتمند محسوب می‌شود و در این رابطه نسبت به Core i9-12900K فقط ۱۰ درصد سرعت کمتری ارائه می‌کند.

با این حال باید گفت پردازنده‌های نسل سیزدهم هنوز راهی بازار نشده و بنابراین صحبت در مورد عملکرد این پردازنده‌ها هنوز زود است و باید منتظر عرضه و بررسی‌ عملکرد آنها بمانیم.
https://mardomefarda.ir/vdchvinz.23nixdftt2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما