تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
اپل در سال ۲۰۲۴ از تراشه‌های ۳ نانومتری برای مدل‌های آیفون پرو و معمولی خود استفاده خواهد کرد.
آیفون‌‌ها در سال 2024 به تراشه‌های 3 نانومتری مجهز می‌شوند
به گزارش مردم فردا،انتظار می‌رود شرکت اپل در اواخر سال جاری میلادی، از TSMC، تراشه‌های ۳ نانومتری را دریافت کند، اما مطمئنا نمی‌توان از آن‌ها برای استفاده در سری گوشی‌های آیفون ۱۴ که کمتر از ۶ هفته دیگر از آن‌ها رونمایی خواهد شد، استفاده کرد.
برای کسانی که با این نوع تراشه‌ها آشنا نیستند، باید گفت که مدل ۳ نانومتری آخرین و جدیدترین گره فرآیندی است که از آن برای تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌های دنیا استفاده می‌شود. هرچه این عدد کمتر باشد، تعداد ترانزیستور‌ها در آن تراشه بیشتر است و هر چه ترانزیستور‌ها در یک تراشه بیشتر باشند، قدرتمندتر و کم مصرف‌تر هستند.
مدل‌های جدید آیفون ۱۴ پرو مجهز به تراشه A۱۶ Bionic هستند که توسط TSMC با استفاده از گره فرآیند ۴ نانومتری تولید می‌شود. مدل‌های معمولی این گوشی از تراشه A۱۵ Bionic، ۵ نانومتری که در تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ وجود دارد، دوباره استفاده خواهند کرد.
حتی زمانی که اپل در سال ۲۰۲۴ قصد دارد تراشه‌های ۳ نانومتری را در نسخه‌های پرو و غیرپرو آیفون ۱۶ قرار دهد، همچنان می‌توان از نسخه‌های مختلف این تراشه‌ها برای متمایز کردن مدل‌های گران‌قیمت آیفون از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر استفاده کرد.
البته اپل تنها شرکتی نیست که شرکت TSMC برای آن تراشه‌های ۳ نانومتری خواهد ساخت. تا سال ۲۰۲۴، بزرگترین کارخانه ریخته گری مستقل جهان، باید سیلیکون ۳ نانومتری را برای AMD، MediaTek، Qualcomm و دیگران نیز تولید کند.
https://mardomefarda.ir/vdccs4qs.2bqx18laa2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما