تاریخ انتشار :جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
جالب است ۰
رئیس‌جمهور فرانسه در اظهارنظری درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها بدون اشاره به مسئولیت طرف غربی، مدعی شد توپ در زمین ایران است.
ادعای ماکرون درباره مذاکرات وین
به گزارش مردم فردا،شبکه «العربیه» به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد رئیس‌جمهور فرانسه جمعه (۲۶ اوت) گفت سرنوشت احیای توافق هسته‌ای به ایران بستگی دارد و توافق «مفید» خواهد بود حتی اگر همه چیز را حل و فصل نکند.
طبق این گزارش، ماکرون در جریان سفر به الجزایر در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقیت احیای برجام ادعا کرد که «اکنون توپ در زمین ایران است».

 پیش‌تر کاخ الیزه اعلام کرد رئیس‌جمهور فرانسه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راه‌های بازگشت ایالات متحده و ایران به اجرای برجام گفت‌وگو کرد.

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور با مدیرکل (رافائل گروسی) درباره تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی مذاکره کرد که به آمریکا و ایران اجازه می‌دهد به اجرای کامل برجام از جمله راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازگردند.

طبق اعلام پاریس، ماکرون همچنین بر حمایت کامل فرانسه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای بی‌طرفانه و مستقل مأموریت خود تاکید کرد.
https://mardomefarda.ir/vdchxmnz.23nz6dftt2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما