تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
جالب است ۰
مسابقات والیبال قهرمانی جهان قرار است به میزبانی لهستان و اسلوونی و در سه سالن برگزار شود.
مسابقات والیبال قهرمانی جهان در کدام سالن‌ها برگزار می‌شود؟
به گزارش مردم فردا،مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2022 با حضور 24 تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.
مسئولان برگزار کننده این مسابقات سه سالن را برای برگزاری بازی های این دوره در نظر گرفته اند که دو تا از این سالن ها در لهستان و یکی در اسلوونی است. Arena Gliwice، Spodek Arena و Arena Stozice سه سالنی هستند که از 24 تیم حاضر در این دوره از مسابقات میزبانی خواهند کرد.
آرنا گلیویس؛ سالنی چند منظوره در لهستان است که یکی از بزرگترین ومدرترین سالن های لهستان به شمار می رود. این مجموعه شامل دو سالن مجزا است Arena Główna (سالن اصلی) و Mała Arena (سالن کوچک) که هر دو از فناوری های پیشرفته استفاده می‌کنند و می توان از آنها برای برگزاری مسابقات ورزشی، کنسرت، و یا رویدادهای خانوادگی و ... استفاده کرد.
این مجموعه به دلیل اینکه فضای آکوستیک کم نظیری دارد بسیار مورد توجه گروه های موسیقی قرار گرفته است. ضمن اینکه بلندترین دیوار کوهنوردی اروپا هم در این مجموعه وجود دارد.
Arena Gliwice مجموعه ای سطح جهانی است که بالاترین استانداردهای فناوری در آن به چشم می خورد و به همین دلیل می توان رویدادهای متنوعی ازجمله کنسرت‌ها، نمایش‌ها، نمایش‌ها، مسابقات ورزشی در هاکی، دو و میدانی، تنیس، والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتبال، بوکس را میزبانی کند. ظرفیت سالن اصلی این مجموعه 13 هزار و 752 نفر است.
اسپودک آرنا؛ این سالن 11 هزار و 36 صندلی دارد و از 35 بخش تشکیل شده است. این سالن در مساحتی حدود 7 هکتار ساخته شده و امکانات قابل توجهی در خود جای داده است.
گفته می شود Spodek که یک اثر استثنایی از معماری در لهستان است و به یک مکان ثابت در نقشه کاتوویتسه تبدیل شده است. در 45 سال گذشته، ورزشگاه Spodek Arena به عنوان مکانی برای رویدادهای ورزشی مهم، مانند مسابقات قهرمانی جهان در والیبال مردان یا هاکی روی یخ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این مجموعه میزبان کنسرت ستاره های مشهور جهان بوده است.
اسپودک آرنا ظاهر بشقاب پرنده خود را مدیون طراحی گرافیکی نیست، بلکه محاسبات ریاضی و معماری دقیقی برای ساخت آن انجام شده است. شکل مخروط کوتاه آن حاصل مدت ها تحقیق و بررسی است و معماران محاسبه کردند که این تنها سازه ای است که می تواند در برابر ضربه های شدید مقاومت کند.
این مجموعه زمانی یک سینما با ابعاد 22×14 متر در خود جای داده بود که یکی از بزرگ‌ترین سینماها در لهستان بود و در سال 1973 بیش از 60 هزار نفر از فیلم «پدرخوانده» را در آنجا تماشا کردند.
آرنا استوژیتس؛ این سالن سرپوشیده و چند منظوره است که در لیوبلیانای اسلوونی واقع شده است. این سالن در شمال شهر واقع شده و به نام منطقه ای که در آن قرار دارد نامگذاری شده است اما با توجه به حقوق اسپانسر، امکان تغییر نام آن در آینده وجود دارد.
این مجموعه تنها در 14 ماه ساخته شده و در تاریخ 10 آگوست 2010 با یک مسابقه بسکتبال بین اسلوونی و اسپانیا افتتاح شد که اسپانیا با نتیجه 79 بر 72 برنده شد.
این سالن 12 هزار و 480 صندلی دارد و می تواند محل مناسبی برای میزبانی از رشته هایی همچون بسکتبال، هندبال و والیبال باشد. این ورزشگاه یکی از مکان‌های اصلی تیم ملی اسلوونی در بیشتر ورزش‌های داخل سالن به‌جز هاکی روی یخ است.
Arena Stožice یکی از چهار مکان مورد استفاده برای مسابقات قهرمانی هندبال زنان اروپا در سال 2022 و یکی از چهار مکان برای بسکت یورو زنان فیبا در سال 2023 خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcewe8z.jh8zfi9bbj.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما