تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
در این گزارش، یک راهنمای سریع و آسان برای بوت کردن ویندوز از درایو USB ارائه شده است.
چگونه ویندوز 10 را از درایو USB بوت کنیم؟
به گزارش مردم فردا،فرآیند دانلود و نصب یک نسخه جدید از ویندوز ۱۰ یا حتی به‌روزرسانی رایانه شخصی از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ بسیار ساده است، اما آیا می‌دانستید که می‌توانید ویندوز را به طور مستقیم از درایو فلش USB نیز اجرا کنید؟ به نظر می‌رسد یک راه عالی برای ایمن سازی فایل‌های شخصی باشد، به خصوص اگر مجبور باشید یک رایانه شخصی را با اعضای خانواده یا همکاران اداری خود به اشتراک بگذارید، با این حال باید به خاطر داشته باشید که بوت کردن ویندوز از درایو USB به این معنی است که عملکرد آن کند می‌شود، زیرا درایو‌های فلش به سرعت درایو‌های داخلی (SSD) یا هارد دیسک‌ها نیستند.
اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، در ادامه یک راهنمای سریع و آسان وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند ویندوز ۱۰ را از درایو USB دانلود، نصب و اجرا کنید.
می‌توانید فایل ISO رسمی ویندوز ۱۰ را از صفحه وب دانلود مایکروسافت دریافت کنید.
مرحله ۱: در صفحه وب دانلود ISO ویندوز ۱۰، به دنبال هدر با عبارت "Create Windows ۱۰ install media" بگردید و بر روی دکمه Download now کلیک کنید.

مرحله ۲: یک کادر ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید فایل نصب MediaCreationTool۲۱H۲.exe را ذخیره کنید یا خیر. ابزار Media Creation اساسا به شما امکان می‌دهد فایل ISO ویندوز ۱۰ را دانلود کنید و همچنین می‌توانید از آن برای تبدیل یک درایو USB به دیسک نصب قابل بوت ویندوز ۱۰ استفاده کنید. بر روی Yes یا Save فایل کلیک کرده و آن را در کامپیوتر خود دانلود کنید.
مرحله ۳: پس از دانلود فایل، آن را باز کنید و منتظر بمانید تا برنامه بارگیری شود.
مرحله ۴: برای موافقت با شرایط و ضوابط، روی دکمه Accept کلیک کنید.

مرحله ۵: در صفحه بعد، Create installment media (درایو فلش USB، DVD یا فایل ISO) را برای رایانه دیگری انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید.

مرحله ۶: زبان، و نسخه ویندوزی را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید، کافی است کادری را که می‌گوید از گزینه‌های توصیه‌شده برای این رایانه استفاده کنید، علامت بزنید و وقتی آماده شدید روی Next کلیک کنید.

مرحله ۷: اکنون ابزار از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید یک دیسک نصب ویندوز ۱۰ ایجاد کنید یا ISO را دانلود کنید. از آنجایی که می‌خواهیم ویندوز را از درایو USB اجرا کنیم، گزینه دوم را که ISO می‌گوید، انتخاب کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید.

مرحله ۸: یک پاپ آپ ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد مکانی را در هارد دیسک خود برای ذخیره فایل ISO ویندوز انتخاب کنید. پس از انجام این کار، روی ذخیره کلیک کنید. اکنون این ابزار باید فایل ISO ویندوز ۱۰ را به صورت خودکار دانلود کند. هنگامی که فرآیند به ۱۰۰ ٪ رسید، روی Finish کلیک کنید.

نصب ویندوز ۱۰ روی درایو USB
ما اکنون فایل ISO ویندوز ۱۰ را روی رایانه شخصی خود داریم. مرحله بعدی نصب ویندوز ۱۰ بر روی درایو USB است تا بتوانیم سیستم عامل را از آن بوت کنیم.
مرحله ۱: Rufus را دانلود کنید، که یک ابزار ساده است و می‌تواند برای فرمت کردن و ایجاد درایو‌های USB قابل بوت استفاده شود.  همچنین در صورتی که می‌خواهید Rufus را مانند هر نرم افزار معمولی دیگری نصب کنید، می‌توانید فایل نصب را انتخاب کنید.
مرحله ۲: درایو USB خود را وصل کنید و Rufus را راه اندازی کنید. در قسمت Drive properties، درایو USB خود را در قسمت Device انتخاب کنید.
مرحله ۳: روی دکمه Select در کنار قسمت انتخاب بوت کلیک کنید و فایل ISO ویندوز ۱۰ را که با استفاده از ابزار Microsoft Media Creation دانلود کرده‌اید، انتخاب کنید.
مرحله ۴: مطمئن شوید که Windows To Go را در قسمت گزینه Image انتخاب کرده‌اید. این مهم است، زیرا این ابزار به جای ایجاد یک رسانه نصب، ویندوز را نصب می‌کند.

مرحله ۵: اگر قصد دارید ویندوز را روی یک رایانه قدیمی با بایوس قدیمی اجرا کنید، MBR را در قسمت طرح پارتیشن انتخاب کنید. اگر رایانه شخصی جدیدتری با حالت UEFI فعال دارید، آن را به GPT تغییر دهید و سپس روی Start کلیک کنید.
مرحله ۶: اکنون ابزار از شما می‌خواهد که نسخه ویندوزی را که می‌خواهید روی درایو USB نصب کنید، انتخاب کنید. پس از انتخاب نسخه صحیح بر روی OK کلیک کنید. به دنبال آن پیام هشداری مبنی بر از بین رفتن تمام داده‌های درایو USB ارسال می‌شود. برای ادامه یک بار دیگر روی OK کلیک کنید.

مرحله ۷: بسته به سرعت درایو USB شما، فرآیند چند دقیقه طول خواهد کشید. پس از اتمام کار، Close را انتخاب کنید. اکنون ویندوز را با موفقیت روی درایو USB نصب کرده‌اید
بوت شدن ویندوز ۱۰ از درایو USB
اکنون می‌توانیم ویندوز ۱۰ را از درایو USB بوت کنیم.
مرحله ۱: درایو USB را به ویندوز ۱۰ که به تازگی ایجاد کردیم، وصل کنید.
مرحله ۲: کامپیوتر را مجددا راه اندازی کرده و بسته به مدل و مدل رایانه شخصی خود، کلید مربوطه را فشار دهید تا وارد منوی بوت شوید.
مرحله ۳: در مرحله بعد، درایو USB را برای بوت شدن ویندوز ۱۰ از آن انتخاب کنید. اولین نمونه باید فرآیند راه اندازی ویندوز را اجرا کند. در نهایت یک حساب کاربری ایجاد کنید و یا وارد شوید و ویندوز ۱۰ را با یک کلید مجوز فعال کنید.
https://mardomefarda.ir/vdcgwn9q.ak9z74prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما