تاریخ انتشار :جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۶
جالب است ۰
سه عضو تیم هندبال نوجوانان دختر ایران ابراز امیدواری کردند این تیم بتواند در مسابقات جهانی نتایج قابل قبولی کسب کند.
امیدواری سه ملی‌پوش به درخشش ایران/ کم‌تجربه اما با انگیزه بالا
به گزارش مردم فردا،رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۸ تا ۱۹ مرداد با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد و تیم ایران به واسطه کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار در یک رشته تیمی زنان و در این رده سنی جواز حضور در این رویداد را کسب کرده است.
هندبالیست های ایران در این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی هم گروه است. هندبالیست های کشورمان بامداد روز پنجشنبه ششم مردادماه تهران را به مقصد مقدونیه ترک کردند.
فاطمه مریخ ۱۷ ساله که پنج سال است هندبال بازی می کند در گفتگو با مهر گفت: من سه تجربه خوب آسیایی و جهانی داشتم. با تیم نوجوانان و جوانان هم در قهرمانی آسیا بودم هم با جوانان به رقابت های اسلوونی رفتم. در بازی با تونس در این رقابتها بهترین بازیکن معرفی شدم.
وی افزود: تجربه خوبی کسب کرده ام. سطح بازیها بالا بود و درست است ما با تیم های مطرح خیلی فاصله داریم اما تجربه خوبی کسب کردیم. به نظرم سطح هندبال اروپایی ها چندین سال از تیم های آسیایی جلوتر هست.
بازیکن هندبال تیم نوجوانان خاطرنشان کرد: نوجوانان سطح پایین تر و سن ها کمتر است. قرعه خوبی داریم و تمام تلاشمان را می کنیم که ببریم و از گروهمان صعود کنیم.
وی در مورد این‌ که شانس برد ما برابر ازبکستان بالا هست یا خیر هم گفت: قطعا شانس برد داریم اما به همان اندازه شانس باخت داریم اما باید بدانیم این تیم می آید که ببرد. نباید این تیم را دست کم بگیریم و برای پیروزی بجنگیم.
وی بیان داشت: با سطح آمادگی خوبی راهی مسابقات می شویم. سطح تمرینات بالا و فشار تمرینات بسیار بالا بود.
تینا کیهانی سومین گلر تیم هندبال نوجوانان ایران در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه اولین تجربه خود را در مسابقه جهانی پیش رو دارد، گفت: بچه های تیم ما در مسابقات آسیایی، ازبکستان را با اختلاف زدند امیدواریم در این مسابقات هم بتوانیم برابر این تیم نتیجه خوبی بگیریم. به نطرم تیم ما یک تیم حرفه ای و یکدست و خوب است که می تواند در آینده پایه ی محکمی برای هندبال زنان ایران شود.
وی ادامه داد: تمرینات خوب و با انگیزه ای را دنیال کردیم و هم اکنون راهی مقدونیه شدیم تمام تلاش مان را می کنیم تا بهترین عملکردمان را در میدان مسابقه نشان دهیم.
وی با بیان اینکه اگر علاقه داشته باشی دروازه بانی یک تیم سخت نیست گفت : سه سال است در این پست بازی مسکند و الان نگاهم به هندبال حرفه ای تر شده است.
کیهانی افزود : من بازیکن تیم استان سمنان هستم. هندبال سمنان جوان است و برای پیشرفت نیازمند حمایت می باشد. سمنان هم اکنون در رقابت های لیگ برتر نماینده ای ندارد ولی امیدوارم عملکرد خوبی در مسابقات پیش رو داشته باشیم تا شاید زمینه حمایت از هندبال زنان این استان فراهم شود.
الناز یار محمد دوستی گلر تیم ملی هندبال هم در مورد اردوهای برگزار شده به خبرنگار مهر گفت: با وجودیکه تعداد اردوها کم بود ولی اردوهای فشرده و سنگینی را پشت سر گذاشتیم و به هماهنگی خوبی رسیدیم.
وی افزود: خوشبختانه قرعه خوبی داریم و اگر همدل باشیم شانس صعود به دور بعد و قرار گرفتن در بین ۱۶ تیم را داریم. در این صورت یک کار بزرگ و تاریخی انجام داده ایم و پرچم ایران بالا نگه داریم.
 

 
https://mardomefarda.ir/vdcfmjdy.w6dxcagiiw.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما