تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
در این مقاله گران‌ترین شاسی بلندهای حال حاضر دنیا را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.
شاید پول به‌تنهایی برای خوشبختی کافی نباشد؛ اما می‌تواند شما را پشت فرمان یک شاسی‌بلند خوش استایل و لوکس قرار دهد. خودروسازانی همچون استون مارتین، بنتلی، فراری و مرسدس بنز محصولاتی با قیمت بالا تولید می‌کنند، شاسی بلندهایی که به پیشرانه‌های پرقدرت و تجهیزات فراوانی مجهز هستند و طبیعتاً برای خرید آن‌ها باید هزینه زیادی را متحمل شوید. ما با بررسی محصولات برندهای مختلف ۱۵ نمونه از گران‌ترین شاسی بلندهای دنیا را معرفی کرده‌ایم که قیمت برخی از آن‌ها حتی از ۱ میلیون دلار نیز فراتر می‌رود. برخی مدل‌های حاضر در این لیست بسیار کمیاب هستند و از بدنه‌ای سفارشی استفاده می‌کنند هرچند برخی نیز به مدت چند سال در خط تولید حضور داشته‌اند. البته نقطه اشتراک تمامی این خودروها قیمت بالای آن‌هاست. باید دقت کرد که قیمت درج شده در این مقاله به قیمت خودرو در زمان صفرکیلومتر بودن اشاره دارد و شامل قیمت‌های اعلامی در حراجی‌ها یا کلکسیونرها نیست.

گران‌ترین شاسی بلندهای دنیا

15. استون مارتین DBX 707
قیمت: ۲۳۹,۰۸۶ دلار


این خودرو نسخه پرفورمنس از شاسی‌بلند استاندارد استون مارتین DBX به شمار می‌رود و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن ۶۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سیستم تعلیق بادی استون مارتین نیز باعث شده تکان‌های بدنه کمتر باشد. ترمزهای سرامیکی DBX 707 نیز قدرت توقف مطمئنی را تأمین کرده‌اند.

14. لامبورگینی اوروس پرفورمنته
قیمت: ۲۷۳,۸۸۰ دلار

همان‌طور که نام این خودرو نیز نشان می‌دهد، قدبلند لامبورگینی روی پرفورمنس تمرکز دارد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی اوروس پرفورمنته از تنظیمات اسپرت تری برخوردار است و ۶۶۶ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند. همچنین وزن خودرو نیز اندکی کمتر شده و به همین خاطر شاسی‌بلند یاد شده در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.


13. رضوانی ونجنس
قیمت: ۲۸۵,۰۰۰ دلار


اگر رضوانی تانک چند سال قبل را دیده و فکر کرده‌اید که به محصولی بزرگ‌تر نیاز دارید پس می‌توانید مدل ونجنس را انتخاب کنید که از سه ردیف صندلی سود می‌برد. خریداران می‌توانند برای این شاسی‌بلند دو پیشرانه ۳ لیتری دورامکس توربودیزل جنرال موتورز با ۲۷۷ اسب بخار قدرت یا ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری را سفارش دهند. رضوانی آپشن هایی همچون پکیج نظامی ۹۵ هزار دلاری را ارائه می‌کند که شامل شیشه‌های ضدگلوله، بدنه زرهی، حفاظت الکترومغناطیسی، دستگیره‌های در برقی و ماسک‌های گاز است.

12. فارادی فیوچر FF91
قیمت: ۳۰۹,۰۰۰ دلار


فارادی فیوچر سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان توانست مدل FF91 را به‌صورت محدود راهی خط تولید کند. خودروی یاد شده از باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و شعاع حرکتی ۶۱۳ کیلومتری دارد. همچنین سه موتور برقی آن در مجموع ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. کابین پیشرفته FF91 در مجموع دارای ۱۱ نمایشگر است هرچند برای تمامی این ویژگی‌ها باید ۳۰۹ هزار دلار پرداخت کنید.

11. بنتلی بنتایگا EWB مولینر
قیمت: ۳۳۹,۱۵۰ دلار

یکی دیگر از گران‌ترین شاسی بلندهای دنیا را بنتلی می‌سازد. نسخه طویل‌تر بنتایگا مولینر از ویژگی‌های سفارشی متنوعی همچون چرم با دوخت الماس مانند و کف‌پوش‌های پشمی برخوردار است. همچنین ۱۲ چراغ LED در درهای جلو و ۲۲ چراغ در درهای عقب نصب شده است. در بطن خودرو هم پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۴۲ اسب بخار قدرت وجود دارد.

10. مرسدس-ای ام جی G63 4×4²
قیمت: ۳۵۰,۰۵۰ دلار

این شاسی‌بلند حتی تواناتر از مدل خشن و گیرای G63 استاندارد است و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ۵۷۷ اسب بخاری سود می‌برد. سه قفل دیفرانسیل و ارتفاع قابل‌توجه از سطح زمین باعث شده‌اند محصول مرسدس توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی داشته باشد. مدل یاد شده فقط در چند سال تولید شد و در زمان صفرکیلومتر بودن حدود ۳۵۰ هزار دلار قیمت داشت.

9. رولزرویس کالینان
قیمت: ۳۷۶,۷۵۰ دلار

کالینان را می توان جزو لوکس‌ترین شاسی بلندهای دنیا دانست. خریداران امکان انتخاب صندلی استاندارد عقب کابین یا نمونه‌های جداگانه با دو میز و کنسول بزرگ بین آن‌ها را خواهند داشت. در دل این خودرو نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو قرار دارد که ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای خرید کالینان باید حداقل ۳۷۶ هزار دلار پرداخت کنید.

8. رضوانی هرکولس ۶×۶
قیمت: ۳۹۵,۰۰۰ دلار

رضوانی با واژه ساده آشنا نیست. هرکولس ۶×۶ خودرویی شش چرخ محرک است و از برخی تجهیزات امنیتی همچون حفاظت در برابر انفجار زیر خودرو، حفاظت الکترومغناطیسی، دستگیره‌های در برقی، چراغ‌های کور کننده و ماسک‌های گاز سود می‌برد. نسخه پایه این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری مجهز است اما امکان سفارش پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۱۰۰۰ اسب بخاری با پرداخت ۹۵ هزار دلار وجود دارد.

7. فراری پورسانگوئه
قیمت: ۴۰۲,۰۵۰ دلار

پورسانگوئه اولین شاسی‌بلند تاریخ فراری به شمار می‌رود و البته عنوان اولین محصول تولید انبوه چهار در فراری را نیز در اختیار دارد. با ارتفاع کمتر نسبت به سطح زمین نباید انتظار ویژگی‌های آفرود را از این فراری داشت. اسب رقصان فراری به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۷۱۵ اسب بخار قدرت مجهز است و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۹ کیلومتر در ساعت می‌شود.

6. رولزرویس کالینان مشکی نشان
قیمت: ۴۵۳,۲۵۰ دلار

نسخه مشکی نشان کالینان قوی‌تر از مدل استاندارد است. نیروگاه ۱۲ سیلندر این خودرو می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با الگوی تعویض دنده گیراتر خود نیز نیرو را راهی چرخ‌ها می‌کند. همچنین سیستم تعلیق کالینان مشکی نشان هم دستخوش تغییراتی شده است.

5. مرسدس بنز G63 AMG 6×6
قیمت: ۵۴۴,۳۷۸ دلار

یکی دیگر از گران‌ترین شاسی بلندهای دنیا همین مدل خاص G63 AMG 6×6 از نسل قبل G کلاس است که ۳۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد و با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی ۵۴۴ اسب بخاری عرضه شده است. محصول سنگین و بزرگ مرسدس از لاستیک‌های ۳۷ اینچی مناسب آفرود سود می‌برد.

4. مرسدس-مایباخ G650 لندولت
قیمت: ۷۵۴,۲۰۰ دلار

در نسل قبل G کلاس شاهد معرفی نسخه‌ای بسیار گران‌قیمت با نام لندولت بودیم. بخشی از فضای عقب خودرو به‌صورت روباز طراحی شده بود و با باز کردن پانل آن می توان به فضای آزاد دسترسی داشت. در قلب مدل لندولت پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت قرار دارد. مرسدس حداکثر سرعت این خودرو را به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است. اکسل‌های پرتال، فاصله بین محوری بیشتر، میزهای تاشو، نگه‌دارنده فنجان گرم و سرد شونده و سیستم اطلاعات سرگرمی بخش عقب کابین جزو ویژگی‌های G650 لندولت هستند. تنها ۹۹ دستگاه از این شاسی‌بلند گران‌قیمت تولید شد.

3. دارتز پرومبرون
قیمت: ۱.۲ میلیون دلار

این شاسی‌بلند عجیب و بسیار گران‌قیمت محصول کشور لیتوانی است. پرومبرون خودرویی زرهی به شمار می‌رود و از بدنه کولار تیتانیوم، اسکنر چشم، تشخیص اثرانگشت، دوربین، آژیر خطر و دستگیره‌های در برقی سود می‌برد. خریداران می‌توانند پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی مرسدس بنز با ۱۵۰۰ اسب بخار را سفارش دهند. دارتز همچنان به تولید محصولاتی جدید مشغول است و حتی در آینده نزدیک شاسی‌بلندی گیراتر عرضه خواهد کرد.

2. اسکاربو وینتیج SV روور
قیمت: ۱.۵ میلیون دلار

اسکاربو وینتیج SV روور شاسی‌بلندی خشن با استایل نسل اول فورد برانکو، لندرور دیفندر و H1 هاموی است. پیشرانه خودرو در وسط بدنه نصب شده و از نوع ۸ سیلندر سوپرشارژردار با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت است. البته امکان سفارش پیشرانه برقی ۱۰۰۶ اسب بخاری نیز وجود دارد. جعبه انتقال دو سرعته و دیفرانسیل‌های قفل شونده جلو و عقب هم در SV روور به چشم می‌خورند. برای ارائه حداکثر توانایی‌های آفرود سیستم تعلیق پوشرود و فرمان پذیری چهار چرخ در نظر گرفته شده‌اند.

1. کارلمن کینگ
قیمت: ۱.۹ میلیون دلار

گران‌ترین شاسی‌بلند دنیا را می توان کارلمن کینگ دانست که از زیرساخت وانت پیکاپ هوی دیوتی فورد F-550 استفاده می‌کند و به‌صورت زرهی و ضدگلوله در دسترس است. داخل کابین نیز امکان سفارش ۴ تا ۷ صندلی وجود دارد. از جمله تجهیزات کینگ می توان به تلویزیون، یخچال، میز و حتی دستگاه قهوه ساز اشاره کرد. اگرچه کینگ به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۶.۸ لیتری مجهز است اما به خاطر وزن بالا حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت دارد. البته باید گفت تولید کینگ متوقف شده و قیمت بالا و محدودیت تولید باعث می‌شوند یافتن نمونه‌های دست‌دوم آن امری تقریباً محال باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcai0nu.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین