تاریخ انتشار :جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۳
جالب است ۰
دو کلمه حرف حساب درباره جنگ روسیه و اوکراین
1- جنگ روسیه و اوکراین، ریشه حق و باطل ندارد؛ پس محکوم و غیرقابل‌دفاع است.

2- این جنگ، مثل بسیاری از جنگ‌های دیگر، کریه و بدمنظر است؛ می‌کشد، مجروح و اسیر می‌کند، زن‌ها و بچه‌ها را به آوارگی می‌کشاند، آبادانی‌ها را ویران می‌کند و ترس را برای نسل‌ها در خون انسان‌ها جاری می‌سازد.

3- اصلی‌ترین قربانی این جنگ، ملت‌ها هستند؛ همه ملت‌ها؛ چه شرق چه غرب!

4- جاه‌طلبی «پوتین» و روحیه مزمن امپراتوری روسیه، قابل کتمان و توجیه نیست اما همزمان، این مکر و شیطان‌صفتی غرب به سرکردگی آمریکاست که مثل هربار دیگر آتش به دامان جهان انداخته است.

5- کودکانه‌های دولتمردان اوکراینی در کنار غلطهای محاسباتی و بزدلی‌های بیشمار سیاسی را نباید در ریشه‌سازی این جنگ نادیده انگاشت.

6- جمهوری اسلامی باید کراهت این جنگ را محکوم کند و با تمام توان خواستار صلح زودهنگام و مذاکره سیاسی طرف‌های درگیر باشد؛ و حتی اگر می‌تواند به آوارگان این جنگ امداد رساند.

7- جنگ برای سیاستمداران دنیا مثل ارضاء جنسی است، هرچند وقت یکبار باید با یک جنگ بزرگ، شهوت قدرت خود را ارضاء کنند، ولو به بهای پایمال شدن خون‌ها و ناموس‌ها؛ پس این جنگ، آخرین جنگ نخواهد بود و تا هنگام ظهور، دنیا روی آرامش به خود نخواهد دید.

8- این جنگ چند روز یا چند هفته بیشتر طول نخواهد کشید، پوتین چند سال دیگر بیشتر نخواهد بود و معادلات جهانی مجددا بازآرایی خواهد شد؛ و عکس و فیلم این جنگ خونین، خیلی زود به آرشیو رسانه‌ها سپرده خواهد شد؛ اما آنچیز که پاک نخواهد شد عبرت‌های این نبرد جهانی است: اینکه ساخت قدرت باید درون‌زا و مردم‌پایه باشد، اینکه در دنیای پر از «سیاست فریب» نمی‌شود به هیچ‌کس اعتماد کرد؛ و اینکه «و أَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» یعنی ای مسلمانان! تا جایی که می‌توانید بر قدرت دفاعی خود بیفزایید آنچنان که دشمنان همواره از شما در ترس باشند تا فکر هرگونه تجاوز به شما را از سر بیرون کنند.
https://mardomefarda.ir/vdci.ra5ct1awqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین