تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
شاخص کل بورس در هفته جاری کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد اما در نهایت هفته را سبزپوش به پایان برد. بر این اساس ارزش و حجم کل معاملات بازار سهام روند مثبت و در مقابل شاخص ها در هفته جاری روندی نزولی داشتند.
اوضاع و احوال بورس در هفته ای که گذشت
به گزارش مردم فردا،طبق آمار ارزش کل معاملات بازار سهام با ۸.۹۹ درصد افزایش از ۲۰۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۱۹ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است. حجم کل معاملات این بازار هم رشدی ۴۲.۰۳ درصدی از ۲۸ هزار و ۸۲۳ میلیون سهم در هفته گذشته به ۴۰ هزار و ۹۳۸ میلیون سهم در هفته جاری رسیده است.

پیشتازی دو بازار

از میان بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله فقط بازارهای اول و دوم سهام نسبت به هفته گذشته صعودی بودند. بطوریکه ارزش معاملات در بازار اول سهام ۵۶.۹۴ درصد رشد کرد و از ۶۰ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۹۵ هزار و ۱۶۴ میلیارد در هفته جاری رسید. ارزش معاملات در بازار دوم سهام هم با افزایشی ۱۲.۴۷ درصدی از ۶۴ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال به ۷۳ هزار و ۵۰ میلیارد ریال رسید. این در حالیست که ارزش معاملات در بازار بدهی کاهشی ۷۰.۶۶ درصدی داشت و از ۹۵۱۸ میلیارد ریال به ۲۷۹۳ میلیارد ریال رسید.

بازار مشتقه و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله هم روندی نزولی داشتند بطوریکه ارزش معاملات در بازار مشتقه با ۱۹.۹۶ درصد کاهش از ۲۵۹ میلیارد ریال به ۲۰۸ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش معاملات در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز کاهشی ۲۶.۶۷ درصدی داشت و از ۶۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۴۸ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

شاخص ها عقب نشستند

طبق آمار شاخص کل بورس با ۰.۸۴ درصد کاهش از یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم کاهشی ۲.۷۵ درصدی داشت و ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحد در هفته گذشته تا ۴۰۷ هزار و ۱۳ واحد در هفته جاری کاهش یافت.
https://mardomefarda.ir/vdcj.8ehfuqehosfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین