تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
جالب است ۰
یک مقام وزارت امور خارجه روسیه موضع گیری نادرست آلمان در قبال خط لوله گازی نورد استریم ۲ را دلیل افزایش بهای گاز دانست و گفت دولت برلین اکنون شاهد پیامد اقدام های نادرست خود است.
روسیه: آلمان تاوان اشتباه خود را می پردازد
به گزارش مردم فردا،«دیمیتری بیریچفسکی» رئیس بخش همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ با اسپوتنیک، گفت: افزایش بهای گاز به دلیل موضع اشتباه دولت برلین در قبال "پروژه نورد استریم ۲" است.

وی افزود: وضعیت عرضه و قیمت گاز بار دیگر نشان داد که موضع آلمان درمورد نورد استریم ۲ اشتباه و ناسازگار بود. این مقام وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که راه‌اندازی به موقع این خط لوله می‌توانست مانع از مشکلات مربوط به تاسیسات ذخیره‌سازی گاز و تامین تقاضای فزاینده شود و مقام های آلمان امروز شاهد پیامد اقدام های نادرست خود هستند.  

بیریچفسکی افزود: از کارافتادن خط لوله نورد استریم ۲ به موقعیت سرمایه گذاران اروپایی و همچنین گازپروم به عنوان غول انرژی روسیه بستگی دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در ماه مارس (اسفند) به مقام های دولتی و شرکت گازپروم دستور داد تا برای صادرات گاز به کشورهایی که روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین تحریم کرده‌اند، از روبل (واحد پول روسیه) استفاده کنند.

در پی این اقدام مسکو و رد درخواست آن از سوی بلغارستان، لهستان، فنلاند و هلند، روسیه عرضه گاز به این کشورهای اروپایی را متوقف کرد.

نورد استریم ۲، پروژه خط لوله گاز با ظرفیت حمل ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال است که انتقال گاز از روسیه از مسیر دریای بالتیک را به آلمان امکان پذیر می سازد.
https://mardomefarda.ir/vdci.3a3ct1avzbc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین