تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
جالب است ۰
تا شهریور ماه و رونمایی رسمی از گوشی‎های سری آیفون 14 مدت زمان زیادی باقی نمانده و بازار شایعات و لو رفتن اطلاعات نیز در همین زمینه بسیار داغ است. به تازگی تصاویری از قاب و ابعاد هر چهار مدل امسال آیفون 14 منتشر شده که فرضیات قبلی را اثبات و اطلاعات جدیدی در مورد این گوشی‎‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.
تصویر قاب و اندازه تمامی مدل‌های آیفون 14 منتشر شد
به گزارش مردم فردا،برخلاف دو سال گذشته که اپل روی به معرفی نسخه‌های مینی از آیفون 13 و 12 روی آورده بود، امسال یک تغییر استراتژیک در برنامه‌های شرکت رخ داده است. اپل با حذف مدل کم‌طرفدار مینی، نسخه با نمایشگر بزرگ را که قیمت ارزان‌تری از مدل پرو مکس خواهد داشت هدف قرار داده است و شاهد رونمایی آن با پسوند Plus خواهیم بود.

در واقع برای سال جاری انتظار داریم دو گوشی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به همراه دو نسخه دیگر آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس معرفی شوند تا خواسته‌های طیف بیشتری از کاربران پوشش داده شود.
می‌توان این‌طور برداشت کرد که هدف اپل آن است تا به جای استفاده از نسخه پرو مکس گران قیمت، کاربرانی که نمایشگر بزرگتر را می‌پسندند ولی توان مالی خرید آن را ندارند، سراغ نسخه آیفون 14 پلاس بروند که همان نمایشگر 6.7 اینچی نسخه پرومکس را داشته ولی ماژول دوربین و سخت‌افزاری هم رده با آیفون 14 نسخه پایه دارد.

اما ساعاتی پیش یکی از لیکسترهای توییتری که در شبکه اجتماعی چینی Weibo نیز فعال است با انتشار تصاویری از چهار نسخه آیفون 14، تفاوت ابعاد و اندازه آنها را نشان داد. این لیکستر اعلام کرده که امسال اپل دو سایز نمایشگر را برای مدل‎‌های مختلف آیفون 14 در نظر گرفته که نسخه‌های کوچک‌تر یعنی آیفون 14 و 14 پرو، نمایشگر 6.1 اینچ و نسخه‎‌های بزرگ یعنی آیفون 14 پلاس و 14 پرو مکس نیز نمایشگر 6.7 اینچی خواهند داشت.

نکته دیگر این است که ظاهر ماژول دوربین آیفون 14 پلاس، دقیقاً مشابه آیفون 14 پایه خواهد بود و در مقایسه با سال گذشته، ابعاد ماژول دوربین آیفون 14 پرو مکس، از آیفون 13 پرو مکس بزرگتر شده است.
برای اولین بار نیز قرار است امسال آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با یک دوربین رزولوشن بالا یعنی 48 مگاپیکسلی معرفی شده و سنت دیرینه اپل در دوری از بزرگ کردن ابعاد و رزولوشن ماژول‌های دوربین نیز شکسته شود.

لیکستر مذکور به این نکته نیز اشاره کرده که هر چهار نسخه با بدنه فلزی ساخته خواهند شد و شایعات پیرامون استفاده از پلی کربنات در بدنه نسخه‌های ارزان قیمت صحت ندارد.

اگرچه این لیکستر به صورت مستقیم به سخت‌افزار داخلی اشاره نکرده ولی از قبل می‎‌دانیم که امسال احتمال عرضه آیفون 14 با دو نوع تراشه پردازشی بسیار بالاست؛ به نظر اپل نسخه‌‎های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را با تراشه پردازنده Apple A15 Bionic (که پیش از این در سری آیفون 13 استفاده شده بود) عرضه خواهد کرد و تنها برای دو نسخه آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است که باید منتظر استفاده از تراشه Apple A16 Bionic باشیم.

همچنین بریدگی نمایشگر نیز از حالت سراسری در بالای دستگاه به دو حفره دایره‎ای و کپسولی شکل تغییر کرده و فضای کمتری از نمای روبرو دستگاه را اشغال خواهد کرد.

به هر نحو، امسال شاهد معرفی نسخه‎های متفاوتی از آیفون خواهیم بود که به نظر طی تصمیماتی هوشمندانه می‎‌تواند کاربران بیشتری را به استفاده از این محصولات جذب کند.
https://mardomefarda.ir/vdch.vnwt23nqvftd2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما