تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۳
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و افزایش نسبی دما تا اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور خبر داد.
هوا گرمتر می‌شود؛ خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور
به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در برخی نقاط نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و جنوب بوشهر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.
وی افزود: طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت قابل پیش‌بینی است.
به گفته ضیاییان در پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور و طی سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.
به گفته ضیاییان تا اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور دما به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ تیرماه) صاف، غبار رقیق و گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۸تیرماه) صاف در بعضی ساعات وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گردوخاک با حداقل دمای  ۲۳ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۶و ۱۷ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل  با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.xehfuqemhsfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما