تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
مدیرعامل یکی از سه شرکت بزرگ وارد کننده گاز روسیه با بیان اینکه اروپا در موضوع انرژی، امنیت عرضه را نادیده گرفته است، تاکید کرد اروپا برای جایگزینی گاز مسکو به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد.
مشکل اروپا برای جایگزینی گاز روسیه
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اوانجلوس مایتیلینئوس» مدیرعامل شرکت یونانی «مایتیلینئوس»، یکی از سه واردکننده بزرگ گاز طبیعی روسیه، گفت که اروپا برای گذار به گاز طبیعی مایع (LNG) و دستیابی به منابع انرژی جایگزین سه یا چهار سال زمان نیاز دارد.

وی که این اظهارات را در بیست و ششمین میزگرد سالانه دولت اقتصادی بر زبان می آورد، افزود: ما بیش از حد توان، اقتصاد و جوامع را به سمت بحث پایداری سوق داده ایم، اما امنیت عرضه را کاملا نادیده گرفته‌ایم. معنی انرژی امنیت عرضه و بهای آن است. اما در حال حاضر امنیت عرضه وجود ندارد. مایتیلینئوس در عین حال تاکید کرد که اروپا در خطر واقعی امنیت عرضه قرار دارد.

این مدیرعامل شرکت گازی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: بانک‌های مرکزی اروپا اکنون در وضعیت وخیمی قرار دارند و مجبور شده‌اند در شرایط رکود اقتصادی نرخ بهره را افزایش دهند. وی سپس افزود: من نمی دانم اقتصاد و خانواده‌های اروپایی چگونه با ترکیب تورم بالا، نرخ‌ بهره بالا و افزایش قیمت‌ها کنار می آیند.

میتیلینئوس افزود: ما در حال تسریع روند گذار به انرژی سبز هستیم و در این میان اتحادیه اروپا و کمیسیون هم فشار می آورند، اما برای رسیدن به این امر ۳ تا ۴ سال زمان لازم است.

به گفته این تاجر یونانی، روسیه اهمیت بسزایی برای بخش انرژی اروپا و جهان دارد و وضعیت کنونی اوکراین مشکلات غیرقابل حلی ایجاد کرده‌است.

آتن امسال میزبان بیست و ششمین میزگرد سالانه دولت اکونومیست از تاریخ ۵ تا ۷ ژوئیه (۱۴ تا ۱۶ تیر) است. رهبران جهان، وزرا، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و مدیران اجرایی در این نشست گرد هم آمده‌اند تا درباره موضوع موانع، تحولات و دستاوردهای جهان در حال تغییر گفت‌وگو کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.z9yrak93zpr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین