تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
جالب است ۰
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد اگر جو بایدن رئیس جمهوری این کشور تصمیم بگیرد، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد شود، از وی حمایت خواهد کرد.
حمایت کلینتون از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴
به گزارش مردم فردا،هیلاری کلینتون روز شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه ان بی سی آمریکا گفت: اگر بایدن تصمیم بگیرد دوباره نامزد شود، رئیس جمهور خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال مجری که از او پرسید آیا از بایدن حمایت خواهید کرد؟ گفت: البته از رئیس جمهوری کنونی آمریکا حمایت خواهم کرد. جو بایدن به پیروزی بزرگی در مقابل دونالد ترامپ در کسب رای مردم دست یافت. این پیروزی بسیار قابل توجه است.

حمایت کلینتون از بایدن درحالی مطرح می شود که گمانه زنی های زیادی در خصوص نامزدی دوباره بایدن که مسن‌ترین رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا است مطرح شده و در همین حال، میزان محبوبیت او به شدت کاهش یافته است.

بایدن هنوز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده است، اگرچه او و مقامات کاخ سفید گفته اند که بایدن قصد دارد دوباره نامزد شود.

کلینتون، به نوبه خود، با قاطعیت نامزدی احتمالی ریاست جمهوری را رد کرده است.

وی در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی در ماه مارس در پاسخ به سوالی درباره شرکت دوباره او در انتخابات گفت: نه.

کلینتون افزود، اما مطمئنا در حمایت از زنان و سایر نامزدهایی که فکر می کنم باید دوباره انتخاب شوند، فعال خواهم بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا قصد دارد به زودی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند تا توجهات را از جلسات کمیته قضایی ۶ ژانویه درباره حمله به کنگره منحرف کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، در حالی که بسیاری از جمهوریخواهان از ورود ترامپ به رقابت های انتخاباتی استقبال می کنند، اقدام وی همچنین بر اختلافات موجود در مورد اینکه آیا رئیس جمهوری سابق بهترین امید این حزب برای بازگشت به کاخ سفید است، می افزاید.

حزب جمهوریخواه همچنین در مورد این مساله اختلاف نظر دارد که آیا نامزدی ترامپ، باعث حواس پرتی از انتخابات میان دوره ای کنگره می شود و حتی تهدیدی مستقیم برای دموکراسی خواهد بود یا نه.

در همین حال، تحولات در آمریکا ترامپ را جسورتر کرده است تا خود را به عنوان رئیس این حزب تثبیت کند و توجهات را از رقبای احتمالی اش برباید.

زمان دقیق اعلام رسمی نامزد ترامپ هنوز مشخص نیست، اما وی اخیرا برخی از مشاورانش را شگفت زده کرده زمانی که گفت ممکن است نامزدی اش را بدون اطلاع قبلی به تیم خود در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کند.

حضور ترامپ به عنوان نامزدی فعال در رقابت های انتخاباتی، برای دموکرات ها تبدیل انتخابات میان دوره ای کنگره به همه پرسی در مورد رئیس جمهوری سابق را آسان تر می کند.

این درحالی است که تیم رئیس جمهوری سابق آمریکا درمورد اینکه وی حتی باید بار دیگر نامزد انتخابات شود یا نه، اختلاف نظر دارند.
https://mardomefarda.ir/vdcd.o0n2yt0oka26y.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین