تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
جالب است ۰
این روزها برای تیک تاک، به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا، سخت‌ترین دوران است. پس از چالش‌های چند ماه اخیر، مدیران این شرکت به طور رسمی اعتراف کردند که برخی از کارمندان آنها به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی دارند.
تیک‌تاک اعتراف کرد: دسترسی کارمندان به داده‌های شخصی کاربران
به گزارش مردم فردا،طی چند ماه گذشته شبکه اجتماعی تیک تاک که در حال حاضر محبوب‌‎ترین شبکه اجتماعی و حتی پرترافیک‌‍‌‌ترین وبسایت دنیاست با چالش‌های زیادی در آمریکا روبرو شده که حتی هفته گذشته موجب شد تا FCC از اپل و گوگل بخواهد که به دلیل تخطی از قوانین اشتراک‌گذاری داده‌‎های کاربران، نرم‌افزار تیک تاک را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری خود حذف کنند.

چند هفته پیش نیز تیک تاک اعلام کرد که برای رفع نگرانی نهادهای قانون‌گذار و تصمیم‌گیر ایالات متحده، مذاکراتی با اوراکل را شروع کرده تا داده‌های کاربران آمریکایی را به سرورهای این شرکت در خاک آمریکا منتقل کند. البته ظاهراً این طرح در حال حاضر عملی شده و بنابر اعلام جدید شرکت، داده‌های ارسالی از سوی کاربران آمریکایی در سرورهای اوراکل ذخیره می‌شوند.

طبق خبرهای جدید، TikTok در حال برنامه ریزی برای حذف داده های ایالات متحده از سرورهای خود و ذخیره اطلاعات منحصراً با Oracle است. این شرکت می‌گوید تمام اشتراک‌گذاری داده‌ها در خارج از ایالات متحده طبق «پروتکل‌ها و شرایط تأیید شده توسط دولت ایالات متحده» خواهد بود.

اما داستان بسیار فراتر از آن است که با یک انتقال سرور مرتفع شود. به دنبال گزارش BuzzFeed News مبنی بر اینکه مهندسان TikTok در چین بین سپتامبر 2021 تا ژانویه 2022 به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی داشته اند، نگرانی‌ها در مورد این شبکه اجتماعی در دو هفته گذشته افزایش یافته است.
یکی از کارمندان TikTok در مصاحبه ضبط شده گفته است که «همه چیز در چین دیده می‌شود». همچنین در این مصاحبه این نکته نیز اشاره شده که «یک ادمین ارشد» در چین نیز «به همه چیز دسترسی دارد».

در همین زمینه و بنابر گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده، مدیران تیک تاک با ارسال نامه‌ای سرگشاده به 9 نفر از نمایندگان مجلس سنای ایالات متحده که بحث فیلترینگ تیک تاک را مطرح کرده‌ بودند، اعتراف کرده که برخی از کارمندان این شرکت در خارج از خاک آمریکا به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی دارند.

TikTok در این نامه اعلام کرده که دارای یک سیستم طبقه‌بندی داده داخلی و فرآیند تأیید است که سطوح دسترسی را بر اساس حساسیت داده‌ها تعیین می‌کند. همچنین این شرکت اعلام کرده که آماده است برای ادامه محدود کردن دسترسی به داده ها، با دولت بایدن همکاری کند.

تیک تاک همچنین عنوان کرده که آمادگی دارد تا الگوریتم‌‎های پیشنهاد ویدئو جهت تماشا به کاربران آمریکایی را نیز تغییر دهد؛ البته این تغییر تنها برای کاربرانی که اطلاعات آنها در سرورهای اوراکل ذخیره می‌شوند انجام شده و در دیگر مناطق دنیا، تغییری ایجاد نخواهد شد.

در نهایت مدیران تیک تاک اعلام کرده‌‎اند که «دسترسی بسیار محدودی» به داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک باقی خواهد ماند تا ناقض قوانین دولت ایالات متحده نباشد. تیک تاک همچنین اعلام کرده که دولت چین تا به حال از آنها درخواست ارائه داده‌های کاربران آمریکایی را نداشته و در صورت درخواست نیز داده‌ای در اختیارش قرار نخواهد گرفت.

لازم به ذکر است که اپل و گوگل همچنان و پس از یک هفته هنوز به نامه FCC در خصوص درخواست حذف نرم‌افزار تیک تاک از فروشگاه‌‎های نرم‌‎افزاری خود، پاسخی نداده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.0d1iw6dj1giaw.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما