تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
شرکت‌های حوزه تکنولوژی همچون گوگل و اپل اخیرا فعالیت‌های خود در حوزه خودروسازی را گسترش داده‌اند. سیستم عامل مخصوص خودرو گوگل یعنی اندروید اتوموتیو یکی از نرم افزارهای جدید این شرکت برای خودروسازان است. اکنون این نرم افزار مورد توجه بی ام و قرار گرفته است و این شرکت آلمانی قصد دارد از اندروید اتوموتیو در اتومبیل‌های خود استفاده کند.
نفوذ گوگل در صنعت خودروسازی؛ اندروید اتوموتیو در خودروهای BMW نصب می‌شود
به گزارش مردم فردا،مدل‌های بی ام و در حال حاضر از سیستم عامل انحصاری این خودروساز موسوم به سیستم عامل بی ام و 8 استفاده می‌کنند که بر پایه لینوکس توسعه داده شده است. از سال آینده خودروهای بی ام و به ترکیبی از دو سیستم عامل اندروید اتوموتیو و بی ام و 8 مجهز خواهند شد. تفاوت اصلی این دو نرم افزار در مدیریت و پیکربندی سیستم سرگرمی خودرو مشهود خواهد بود.

                                                                                        bmw android automotive
پیش از بی ام و، ولوو استفاده از سیستم عامل Android Automotive را در اتومبیل‌های خود آغاز کرده بود. خودروساز سوئدی نسخه 11 اندروید اتوموتیو را در محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد.
همانند بازار تلفن‌های همراه، هر خودروساز می‌تواند سیستم عامل اندروید اتوموتیو را به همراه واسط کاربری خود ارائه دهد. علاوه بر ولوو، جنرال موتورز و پولستار نیز استفاده از Android Automotive را آغاز کرده‌اند.

اندروید اتوموتیو، یک تجربه منحصر به فرد
استفان دوراک، معاون ارشد عملیات فنی و توسعه بی ام و در رابطه با این خبر گفت: «ما بهترین نرم‌افزارهای موجود در دنیا را با یکدیگر ادغام می‌کنیم و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم. این نرم‌افزارها ممکن است توسط خودمان توسعه یابد، در همکاری با شرکت‌های دیگر به تولید برسد یا از منبعی خریداری شود. مدیران بی ام و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که مشتریان همیشه از یک تجربه دیجیتال منحصر به فرد و سفارشی در وسیله نقلیه خود لذت می‌برند.»

گفتنی است که گوگل مدتی پیش نرم افزار متن باز Android Automotive را برای استفاده در سیستم‌های چندرسانه‌ای و واحدهای کنترل کننده مرکزی خودروها معرفی کرد. متن باز بودن این نرم افزار موجب می‌شود تا کدهای آن به راحتی توسط شرکت‌های مختلف قابل دستکاری باشند. از این رو هر خودروساز قادر است تا نسخه‌ای منحصر به فرد از اندروید اتوموتیو را به مشتریان خود ارائه کند.
شایان ذکر است که سیستم عامل خودرویی گوگل به صورت پیش فرض از برنامه‌های این شرکت همچون گوگل مپس و دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.vehfuqexxsfzu.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما