تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
جالب است ۰
شب گذشته ۲۰ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک دراستان هرمزگان رخ داد، تاکنون منجر به مرگ پنج تن و مصدومیت 44 تن دیگر شده است.
آخرین خبرها از زلزله هرمزگان؛ 5 نفر جان باختند
به گزارش مردم فردا،جواز دفن پنج متوفی زلزله هرمزگان صادر شد.
*پزشکى قانونى اسامى قربانیان زلزله صبح امروز در بندر خمیر استان هرمزگان را  اعلام کرد:مریم دهنوکوشکی،امیر محمدی،صابر رحیمی،عبدالله صحراگرد،آسیه بشوش
*رئیس جمعیت هلال احمر بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: عملیات امدادرسانی تا بازگشت آرامش به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.
*سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تمام محورهای اصلی در استان هرمزگان باز و تردد در این جاده ها انجام می‌گیرد .
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند.
*استاندار هرمزگان گفت: چند چادر خنک برای اسکان بچه‌ها نصب شد.
* معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان، از استاندار هرمزگان خواست حداکثر توان و سرعت خود را برای آواربرداری و امدادرسانی به مردم زلزله زده به کار گیرند.
*وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، دستور داد امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.
*زمین‌لرزه‌های استان هرمزگان تاکنون

*مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت:  عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است، در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.
*بر اساس اعلام مرکز زلزله نگاری کشور، ساعت  ۰۲:۰۲ بامداد زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان های بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند و سپس ساعت ۰۳:۵۴ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین حوالی بندر کنگ را به لرزه در آورد. ساعت ۰۳:۵۵ زمین لرزه شدیدی با قدرت۶.۳ ریشتر در عمق ۲۶ کیلومتری زمین بندر خمیر را لرزاند. 


*حسن زاده مدیرکل‌ مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: شمار فوت شدگان در زلزله های بامداد امروز هرمزگان به ۵ نفر رسید.

*محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.  


 
https://mardomefarda.ir/vdcj.yehfuqexisfzu.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین