تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
باشگاه پورتو که در این سال‌ها ستاره‌های زیادی به دنیا معرفی کرده همچنان به عنوان انبار استعداد فوتبال اروپا شناخته می‌شود.
طارمی در لیست خرید تیم‌های بزرگ اروپا
به گزارش مردم فردا،در سال 2022 باشگاه پورتو جمعی از بازیکنان بزرگ خود را به تیم‌های دیگر فروخت. از «لوئیز دیاز» که در زمستان به لیورپول رسید، شروع شد و سپس با انتقال ستاره‌ای به نام «فابیو ویرا» به آرسنال ادامه پیدا کرد.
اکنون طبق آخرین اخبار، «ویتینیا» دیگر ستاره پورتو در آستانه انتقال به پاری سن ژرمن قرار دارد و قرار است یک ستاره دیگر از جمع پورتو جدا شود.

همین مسئله بهانه‌ای شد تا سایت Eleven Magazine گزارشی در خصوص استعدادهای برتر پورتو بنویسد و با تیتر «پورتو همچنان انبار استعدادها برای تیم‌های بزرگ اروپایی است» به تمجید از طارمی و دیگر بازیکنان بپردازد.
رسانه پرتغالی نوشت: ژرژ نونو پینتو دا کاستا، رئیس 84 ساله پورتو که یکی از باتجربه‌ترین مدیران فوتبالی دنیاست، در خصوص فروش جواهرهای پورتو هر ساله می‌گوید که ما فقط به بند جداسازی نگاه می‌کنیم و بازیکنی را پایین‌تر از آن مبلغ نمی‌فروشیم. آرسنال نیز همین مسئله را خیلی زود فهمید و 35 میلیون یورو برای ستاره 22 ساله پرداخت.
این رسانه ادامه داد: پورتو همچنان انبار استعداد فوتبال اروپاست، فقط کافی است به لیست انتقال‌های احتمالی فوتبال اروپا نگاهی کنیم. بازیکنان پورتو مثل مهدی طارمی، اوتایو، اوانیلسون، ویتینیا و تونی مارتینز زیر نظر بهترین تیم‌های اروپا قرار دارند و لیست خرید آنها جای دارند.

البته کونسیسائو، 2 هفته پیش شدیدا به باشگاه پورتو هشدار داد که نباید طارمی، اوانیلسون و تونی مارتینز را بفروشند و اجازه چنین تصمیمی را ندارند. به همین دلیل انتقال ستاره کشورمان به تیمی دیگر در پنجره نقل و انتقالات دور از تصور است.
در این سال‌ها پورتو ستاره‌ها و استعدادهای زیادی را به تیم‌های اروپایی فرستاده و توانسته پول خوبی نیز بدست آورد.
در لیست زیر بخشی از فروش بازیکنان پورتو در نقل و انتقالات را مشاهده کنید:
آندره سیلوا : 38 میلیون یورو به میلان
روبن نِوِس: 18 میلیون یورو به ولورهمپتون
ریکاردو پریرا: 22 میلیون یورو به لسترسیتی
دیگو دالو : 22 میلیون یورو به منچستریونایتد
ادر میلیتائو: 50 میلیون یورو به رئال مادرید (گران ترین انتقال باشگاه پورتو)
فیلیپه: 20 میلیون یورو به اتلتیکومادرید
فابیو سیلوا:40 میلیون یورو به ولورهمپتون
الکس تلس: 15 میلیون یورو به منچستریونایتد
https://mardomefarda.ir/vdcb.ab9urhbfaiupr.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما