تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
در بستر توافق‌نامه همکاری برای نوسازی ناوگان هوشمند تاکسی شهر تهران قرار بر این شد تا ۲۰۰ ون هوشمند به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه شود.
۲۰۰ ون هوشمند وارد ناوگان تاکسیرانی تهران می شود
به گزارش مردم فردا،آئین انعقاد توافق‌نامه همکار میان سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار و سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اظهار کرد: در سازمان تاکسیرانی علیرغم همه اقدامات و پروژه‌های انجام شده، حدود ۵۰ درصد تاکسی‌ها و ۱۰۰ درصد ون‌ها فرسوده هستند و از مجموع ۶ هزار دستگاه ون موجود، فقط ۲ هزار دستگاه فعال هستند که همه آن‌ها فرسوده‌اند در توافق‌نامه‌ای که امروز با صندوق کارآفرینی امید امضا کردیم توافق شد که در فاز اول، حدود ۲۰۰ دستگاه، یعنی ۱۰ درصد ون‌های فعال نوسازی شوند.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص ویژگی‌های ون‌های جدید تصریح کرد: این ون‌ها تفاوت‌هایی با ون‌های قبلی داشته و بسیار مدرن، هوشمند و دارای استانداردهای بالاتر هستند از جمله این که دارای سقف بلند بوده و مسافرها می‌توانند به‌صورت ایستاده و به‌راحتی جابه‌جا شوند، هم‌چنین استانداردهای آلایندگی و مکانیکی آن‌ها بهتر از ون‌های موجود است و در یک پلت‌فرم هوشمند، نحوه سرویس‌دهی، نمایش تعداد مسافرِ جابه‌جا شده و پرداخت الکترونیکِ کرایه پیش‌بینی شده است که قطعاً رضایت شهروندان را جلب خواهد کرد.
شفیعی درباره نحوه تأمین مالی ون‌های هوشمند اظهار داشت: نحوه تأمین مالی ون‌های جدید برای رانندگان و مالکان، مطلوب خواهد بود و با توجه به گران‌تر بودن آن‌ها نسبت به ون‌های قبلی، شهرداری تهران حمایت مالی برای بازپرداخت اقساط مالکان پیش‌بینی‌کرده است تا در یک مدل اقتصادی موفق بتوانیم کل ناوگان ون را در میان‌مدت نوسازی کنیم.
معاون شهردار تهران افزود: در این توافق‌نامه برای فاز اول، مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون پیش‌بینی کرده‌ایم که با توجه به حجم منابعی که در آینده تأمین خواهیم کرد، می‌توانیم برای نوسازی دو هزار دستگاه اقدام کنیم.
شفیعی خاطرنشان کرد: هزینه و اعتبارات این طرح به‌صورت مساوی توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک و صندوق کارآفرینی امید، هر کدام ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین خواهد شد مجری این توافق‌نامه، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران است که این سازمان پس از انتشار فراخوان، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان اقدام خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdca.enok49ney5k14.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین