تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
جالب است ۰
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان غروب سه شنبه به وقت تهران از برگزاری رزمایش یگان‌های توپخانه‌ای و راکتی خود با مهمات واقعی خبر داد.
رزمایش راکتی-توپخانه‌ای جمهوری آذربایجان با مهمات واقعی
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری «آذرتاج» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که بر اساس برنامه آموزشی- رزمی سال ۲۰۲۲، یگان‌های راکتی و توپخانه‌ای ارتش در حال انجام تمرینات تاکتیکی با مهمات واقعی هستند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که این رزمایش به منظور ارتقاء مهارت کنترل آتش با همکاری سایر نیروها و توانایی تصمیم گیری سریع ستاد فرماندهی و نیز مهارت میدانی و عملی پرسنل نظامی برگزار شده است.

بر این اساس، یگان‌های توپخانه و راکتی جمهوری آذربایجان وظایف انهدام اهداف دشمن فرضی را با شلیک‌های دقیق با موفقیت انجام می‌دهند.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که نخست‌وزیر ارمنستان مدعی شده جمهوری آذربایجان دستیابی به توافقات را رد می‌کند و این اقدام با هدف ایجاد مقدمه به منظور مشروعیت دادن به جنگ جدید علیه ایروان انجام می‌شود.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز دوشنبه گفت، آذربایجان دستیابی به توافقات را رد می‌کند و ارمنستان را به این اقدام متهم می‌کند. به عقیده من، این کار برای ایجاد پیش‌شرط‌هایی به منظور مشروعیت جنگ علیه ارمنستان انجام می‌شود. 

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند. 

منابع خبری همچنین  از برگزاری رزمایش بین نیروهای مسلح جمهورری آذربایجان، گرجستان و ترکیه در هفته‌ای آتی خبر دادند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز سه شنبه  گزارش داد که ترکیه میزبان اولین رزمایش مشترک سه جانبه تحت عنوان «جاودانگی-۲۰۲۲» است. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین نشست جهت برنامه‌ریزی این رزمایش روز دوشنبه در «استانبول» در مقر فرماندهی ارتش با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های دفاع سه کشور برگزار شد.
https://mardomefarda.ir/vdcf.xd1iw6dm0giaw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین